Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nybegynner trenger konstruktiv kritikk og tips til nettsiden

jibbah

New Member
Hei!
Jeg jobber med et nytt prosjekt som forhåpentligvis skal gi meg noen ekstra inntekter i måneden, samtidig som det skal gi brukeren noe tilbake!
Mitt prosjekt: Gratis ting, konkurranser og gode tilbud - Gratissjansen.com

Konseptet er enkelt. Tilbyr varer som er gratis på internett, pluss gode tilbud og konkurranser. Jeg vet at finnes noen større aktører der ute, som er kjent allerede. Derfor blir det vanskelig å kampe om å bli den beste. Jeg syntes selv at jeg har et bra design og brukergrensesnitt, som skal være enkelt og greit å guide seg igjennom.

Fortell meg gjerne hva jeg kan gjøre bedre. Hva som helst. Er skriftstørrelsen for liten? Er språket utydelig? Er det bugs jeg ikke vet om? Er logo og layout forstyrrende? Kom gjerne med masse annet klokt!
Jeg har ikke noe bred erfaring ved å lage nettsider. Dette er min første jeg ordentlig skal satse på. Ting som jeg skal ha inn, men enda ikke fått inn, er et nyhetsbrev. (noen som har tips til bra programvare?). Ellers skal jeg bygge ut med flere kategorier under "gode tilbud".
PS: Jeg har brukt en ferdig laget template når det gjelder design.

Håper på hjelp fra folket.
Mvh Alexander Owren
Gratis ting, konkurranser og gode tilbud - Gratissjansen.com
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hvis du er under 18 år bør du ha samtykke fra foreldrene dine før du bestiller deg noen godbiter.
Her burde du endre litt... Mennesker under 18år har vel ikke lov til og bestille produkter i sitt egen navn her i landet? Jeg har sett flere stedet at det faktisk er mulig, men da kun på postordre. På internett er det vel heller ikke mulig for foresatte og kunne godta noe slikt.

Konkurranser - Vinn flotte premier! - Gratissjansen.com
For all del... Få orden her ganske fort, før en sint og sur medarbeider i ett affiliatenettverk stopper opp hele samarbeidet med deg.

"Vi jobber kontinuerlig med å finne de absolutt beste varene online."
Uten at jeg skal grave for mye, men hvordan kan dere påstå at ett webhotell fra One.com er det beste online, og samtidig påstå at ett Webhotell fra Web10.nu er det samme?
Samme på slankebiten... Dere skriver dere skal finne de beste produktene online.. Hvor mye erfaring har du med alle disse produktene som gjør at du kan komme med en slik uttale? Jeg skal ikke være vanskelig, men dette må jo bare bryte med markedsføringsloven en plass?

300px × 250px (skalert til 100px × 100px)
Hva er dette for noe? Har annonsøren godtatt at du kan gjøre dette med bildet? Det er absolutt ikke bra dersom du skulle komme over en annonsør som ikke liker slikt. Selv gjorde jeg dette for en stund tilbake, og gjør det delvis enda. Derimot har jeg fått mail fra annonsenettverk om at dette må bort..! - Noe det skal om kort tid.!

Firmaene som tilbyr gratis produkter jobber på spreng med å få utlevert varer til alle.
Dette er også noe jeg vil påstå at er feil av deg og nevne. For alt du kan vite, sitter dem på rævva, og ikke engang gidder og svare på telefonhenvendelser..

Det står som oftest på siden hvor lang leveringstid det er.
I en nettbutikk, Ja.... Har du bestillt noen av produktene du henviser til? Jeg vil påstå at ett stort fåtall av disse faktisk forteller noe som helst om hvor lang tid det tar før du har produktet hjemme i postkassa.

Adsense? Det var det siste jeg trodde jeg skulle få se.....
https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=48182&topic=8423

Joda.. Hehe.. Ta for all del ikke dette som at jeg er noe bedre selv. Dette var bare de første tingene jeg selv kunne legge merke til når jeg kom innpå selve nettstedet. Designbiten tror jeg dem med litt mer erfaring enn meg kan ta seg av og kommentere. :)

Ellers... - Velkommen til Webforumet :D
 
Sist redigert:

jibbah

New Member
Takk for mange bra synspunkter. Jeg er enig med deg i mange punkter, og ser at jeg må gjøre litt endringer.
Jeg må jo ha sovet da jeg leste adsense reglene sist. Skal fjerne alt av adsense nå. Mulig jeg har noen skarpe uttalelser noen steder, f.eks. at firmaene jobber på spreng. Men blir jo feil å si de sitter på ræva. Skal prøve å skrive mer nøytralt. Men fikk seinest i dag et brev om at varelageret var tomt pga. stor pågang, så de måtte bestille opp nytt parti på en vare.

Og en ting til. Hvordan kan du se at bilde er skalert fra 300x250?

Takk igjen! Mvh Alexander Owren
 

jibbah

New Member
Ja man må betale for å få fjernet "Powered av.." - Men det er kanskje verdt pengene? Koster vel rundt 150 spenn hvis jeg husker rett.

Skjønte ikke helt hva du mente å gjøre linkene på menyen mer synlig? Forklar er du snill.

Interessant at du nevner besøkende. Har nylig kjøpt en bok om SEO, så lærer noe nytt hver dag nå. Det er viktig å bli sett. Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre? Kanskje lage en innledning på hver side?
Hjelper ikke meta-description og kewords google ?
De klarer å lese tittelen?

Takk for fine synspunkter her også
Andre på gjerne komme med flere!

Mvh Alexander Owren
 

Tonny Kluften

Administrator
Er shed49 gratis med powered link?

Kanskje bare jeg som blingser, men jeg trodde med en gang at førstesiden var alt du hadde, så ikke menyen med èn gang. Lage linkene røde eller noe slikt? Menyen forandrer størrelse etter hvor du klikker, det er ikke pent.

Ja, du må lage innledningstekst på hver side, helst masse tekst. Hvis du ikke vil ha mye teskt som innledning så skriv resten nederst under produktene.

Meta description må du ha, glem meta keywords.
 

jibbah

New Member
Nei jeg betaler for host der. Jeg sendte mail en gang og spurte hvordan jeg kunne fjerne det, fordi jeg så det ikke nødvendig å ha det der uten at jeg tjente noe på det. Men de svarte med at det var en tilleggstjeneste jeg måtte kjøpe.

Ikke bra hvis du oppfattet bare førstesiden, det kan man tape på. Skal se litt på forbedringer her. Har også lagt merke til at den forandrer seg. På førstesiden er menyen større, også blir den mindre på alle andre. Er ikke helt sikker på hvordan jeg løser problemet...

Takk. Da skal jeg prøve å lage noen innledninger :)
 
Topp