Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye cookie regler - Døden for aff.nettverk?

OldHP

Medlem
Ingen fare.

Du kan bare gå over til å selge noe annet enn kaker.. f.eks mobiler, tv skjermer.. masse annet man kan selge! :) Selvfølgelig vil kake selskapene slite en del men.. Det betyr nok som du sier at kake-selskapene vil miste en god del av sine inntekter.. :(

hoLkaPoLka
- Markedsfører innen IT og design :cool:
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Må man i fremtiden selge produkter selv istedet for å være affiliate?

Ifølge den nye loven kan du ikke sette opp en tradisjonell nettbutikk, da vel de aller fleste benytter seg av cookies, så du kan sette opp en enkel html side som forteller brukeren om utslagsplassen til dine produkter.....det vil være lov, så lenge siden ikke benytter seg av cookies selvsagt.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det blir interessant å se hva eventuelle konsekvenser ville blitt. Jeg kommer ikke til å legge om og bruke masse timer fordi en ikke utprøvd norsk lov ble vedtatt (kanskje Kristin kan mobbe de på Stortinget litt til?). Håper bare at de ikke tar meg når loven skal prøves. Evt. Hvis. Om. Teoretisk.
 

picxx

Well-Known Member
Evt. Hvis. Om. Teoretisk.

Regjeringens jobb er jo å legge frem forslag til stortinget, så at det stort sett dreier seg om idiotlover/forslag betyr vel i bunn og grunn at vi faktisk har det ganske så greit i fedrelandet.
 

appelsin

Medlem
Ingenting kommer til å bli endret. Blir den nye cookie-lovn vedtatt vil nettsider bli nedlagt, Internett vi sendes 25 år tilbake i tid, brukere vil bli misfornøyd og så finner man ut at cookie ikke spiller noen rolle uansett, og så fortsetter man som før.
 

hansson

Langveisfarende
Tror vi må gi politikere et slags datakurs før de får politikerdiplom og løyve til å praktisere. At disse brødhuene skal bestemme på detaljnivå over data- og netteknologien er jo som å sette meg selv til å melke kyr eller styre et fiskeoppdrettsanlegg.

Håper og tipper det blir en skikkelig kamp mot dette her når det skal lages et lovforslag i Norge.
 
Ok, sannsynligvis vil man kunne tracke affiliate salg igjennom ip adresser.

MEN! alle vil ikke kunne tilby dette dette og europeiske brukere vil møte popup hell i ett forsøk på å stoppe irriterende popups.

(Hvis det noensinne var den virkelige agendaen...)
 
Topp