Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye sider lansert: trommeportalen.no

selbekk

Medlem
- gradienten på toppen av siden stopper for brått, og det blir en merkbar overgang.
- jeg synes det ikke var så heldig med det "mønsteret" (eller hva man skal kalle det) øverst på siden, som "rammer" inn banneren. Kanskje ta vekk de strekene som går oppover?
- det samme nederst, jeg synes ikke det så så veldig bra ut.
- banneren kunne også trengt en revamp

Sånn, bortsett fra det synes jeg siden din så veldig bra ut, og veldig gjennomført på detaljnivå.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Gradienten vil jeg gjerne gjøre anderledes, men sliter med at grønnfargen da syntes bak logoen (som er delvis transparent) og det ser ikke bra ut skal jeg si deg.

Hvilket mønster snakker du om? Som rammer inn annonsen?

Og hvilke streker snakker du om?

Banneren? Snakk du igjen om annonsen?

Takk for tilbakemeldinger! :)
 

selbekk

Medlem
Bilde2-9.jpg


Bilde3-7.jpg


Det er disse to jeg er mest skeptisk til. Det øverste mener jeg da disse to vertikale strekene lengst til venstre og høyre i bildet.

Det nederste hater jeg bare generelt på :p Ser ut som du prøver for hardt, hvis du skjønner
 

Dag Frogner

Supermedlem
Vel, nå er det ikke jeg som har prøvd for hardt i så fall, designet er kjøpt hos Rockettheme.com og jeg har ingen umiddelbare planer om å endre på det. :) Jeg er også redd at det hadde blitt veldig "flatt" uten de strekene ved logoen.

Hvordan ville du gjort det?
 

muffins

Medlem
Litt konstruktiv kritikk:

- Jeg må si meg litt enig med selbekk ang header og footer. Det blir litt mye, og litt for "high-tech" for en side som tar for seg trommeslagere.

- Rammen rundt header/logo stopper rett og slett opp, og har ingen ramme på toppen. En mulighet her er å la rammen gå rundt hele området, og heller ha litt margin mellom header og annonse.

- Annonsene på høyre side vil kun vises i sin helhet for de med oppløsning 1280 (bredde) eller høyere. Du mister nok noen potensielle klikk pga dette. Jeg vet ikke hvor mange som bruker lavere oppløsning på denne siden, men jevnt over har jeg en del besøkende med lavere oppløsninger på mine sider. Men det får du jo sjekket via Analytics eller evt annet statistikkprogram.

- Kontakt oss form'et fungerer ikke i det hele tatt. Ingenting skjer om man trykker på submit-knappen.

- Fargen på navigasjonsteksten i footer på nettbutikken er veldig vanskelig å lese. Burde velge en mye lysere farge for å skape kontrast.

- Når man holder musepekeren over bildene (hover) i nettbutikken, vises bildene langt til høyre, og under teksten på høyre side (Ferske diskusjoner osv). Linken på bildet går heller ingen steder. Kanskje linke til produktsiden?

Yet again, bare litt konstruktiv kritikk og tips til videreutvikling! Siden har nok stort potensiale :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Se her ja. Godt med slike tilbakemeldinger. Skal gi respons så godt jeg kan.

Jeg liker designet veldig godt, men ja, det er nok litt vel hightech. Noe som var veldig viktig for meg var at hovedsiden og forumet har et likt design. Ser altfor mange steder at det ikke har noen sammenheng i det hele tatt og jeg syntes rett og slett ikke at det ser bra ut. Det begrenset seg jo da veldig til hvor jeg kunne få tak i desgin (siden jeg ikke er flink nok til å lage selv, eller har råd til å betale et firma for å gjøre det for meg), men jeg fant til slutt Rockettheme som kunne skaffe likt design til begge.

Jeg falt fort for dette designet og siden jeg etterhvert hadde brukt såpass mye tid på å endre ting og tang, ble det aldri aktuelt å bytte. Nå er jo bytting av Joomla-template en grei sak, så det er noe jeg evt kan gjøre senere. Totalt sett er jeg veldig fornøyd med hvordan det ser ut.

Ang header så kommer jeg til å se på det senere, men er ikke prioritert akkurat nå.

Annonsene på høyre side er jeg klar over ang bredde, men det er kun 10% som bruker 1024 (omtrent ingen som bruker mindre) i bredde så det tror jeg ikke burde være noe problem. Mine brukere er ingen "klikkere" uansett. :(

Kontakt form`et fungerte i allefall veldig fint når jeg testet nettopp og mottar mailer herfra fra tid til annen så rart at det ikke fungerte når du prøvde.

Navigasjonen i nettbutikken skal ikke være der i det hele tatt, skjønner ikke at jeg ikke har sett det. :D

Bildene var fikset, men må ha blitt rotet til igjen da jeg oppdaterte litt for ikke så lenge siden. Er fikset nå. Link skal jeg også prøve å fikse.

Takk for at du tok deg tid til å kikke deg rundt. Konstruktiv kritikk er alltid bra å få. :)
 
Topp