Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsbrev og opt-in

atLind

Member
Hei.

Er ganske så grønn på epostmarkedsføring (har bare kjørt noen bedriftsinterne nyhetsbrev gjennom MailChimp), hvordan er reglene for opt-ins nå? Må man ha double-opt-ins, eller holder det med påmelding på nettsiden?
 

Oscar

Member
Tror ikke det er noe spesifikke regler, men jeg ville gått for double opt-in. (Eller ihvertfall en heads up på at du er subscriba til det via en mail)
 

Bengt Sæther

New Member
Hei atLind

GDPR kommer til å gjøre det litt mer komplisert, når det trer i kraft. Kravene til samtykke, for eksempel, blir forsterket. I tillegg skal abonnenten når som helst kunne trekke sitt samtykke. Dermed må du, som utgiver, ha et "pålogget kundesenter", der abonnenten enkelt kan gjøre endringer. Skal du bruke tredjepart som utsender av epost, bør du forsikre deg om at selskapet har en slik løsning, for eksempel.

Det er flere ting å ta hensyn til, også.

GDPR er foreløpig høy, mørk og mystisk. Mye info virrer rundt omkring. Her er et par artikler som har hjulpet meg, i alle fall:

Lykke til :)
 

atLind

Member
Wow, takk for grundig svar Bengt!

Skal sette meg inn i GDPR, men krysser fingrene for at double opt-ins og MailChimp dekker de fleste kravene :)
 
Topp