Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nytt design på facebook.com

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg ser ingen andre har tatt opp saken her (eller noen andre norske nettsider som jeg finner), så jeg får vel være den første da.

Facebook har annonsert i en pressemelding at dem planlegger å lansere et nytt design over de kommende ukene. De som ønsker å teste ut det nye designet kan gjøre det her.

Mitt førsteinntrykk er bra. Jeg regner med at majoriten vil klage, noe dem alltid gjør selv om det i ettertid viser seg at designere ikke bare er bedre, men mer brukervennlig også. Jeg er overbevist om at facebook har investert såpass mye tid og penger i det nye designet at det vil bli bedre for både annonsører og brukere. For min del er annonsører delen viktigere.

En av de nye tingene jeg ser for oss annonsører er for det første at annonsene er blitt mer synlige. Dem er flyttet fra å ligge under menyen på venstre side til øverst på høyre side. Dem har også gjort rom for to annonsefelt, fremfor et felt slik dem har nå.

Hva tror dere?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Kanskje du må logge inn først eller at det ikke funker om du har satt språket til Norsk.

Hehe.. Logget inn, språk har alltid vært på engelsk.. Ingen forandring.. Nå forsøkte jeg attåtil gjennom en amerikansk proxy, uten noe nytt design. Om ingen andre har trøbbel med dette vet jeg hvertfall om en pc som fortjener en formatering her.. :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Vet at de har hatt det nye designet oppe til testing, men det ble tatt ned igjen en gang i forrige uke tror jeg.
 

Ståle

Medlem
Fikk opp designet jeg, og sett fra en annonsørs perspektiv så er det veldig mye bedre. Kommer til å generere mye mer klikk, det er jeg sikker på.

Nå skal det sies at dette ikke er noe drastisk forandring av designet, mere snakk om litt flytting på de forskjellige boksene. :)
 

Keanu

Geek
Mista litt av imaget har jeg inntrykk av, men jeg liker det godt. Mulig det bare er at jeg ikke er vant til designet.

Endelig litt fleksibel i bredden, og det var absolutt på tide.
 

Marius

Medlem
Annonsene blir klart mer synlig. Jeg legger også merke til at annonsene skiftes når man trykker på de ulike fanene inne på en og samme profil. Kunne de bare nå ha gitt oss noen flere bildepixler til disposisjon også...

Jeg er for øvrig ikke så veldig happy for at sider man er fan av ikke vil vises før man trykker "info-tabben" i dette nye designet.
 

Gaasehud

Medlem
Synes det var mer oversiktlig og pent. Sikkert mange som du sier Kenneth, er misfornøyd og at de "ikke skjønner det". Jeg tenkte akkurat som deg da jeg hørte søstra mi sa "det her var jo bare rot"; de har nok investert på å få det brukervennlig, de skifter jo ikke for å få brukerne til å bli forvirret. Men som YouTube's overgang fra ny til gammel, ble det etter sikkert en del feedback, mer og mer likt det gamle synes jeg. :p

Til de som sliter med å få opp det nye kan det være at de bør slette logg og cookies, det funker som regel. :)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Til de som sliter med å få opp det nye kan det være at de bør slette logg og cookies, det funker som regel. :)

Jeg har prøvd det meste og får ikke opp noe nytt design, hehe.
Får vel bare vente til det blir implentert.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Den største buggen med nye facebook er vel bildefremviseren (IE7/8), når en kommer til det 3 bildet så står den bare å jobber, ingenting skjer.

Men det nye designet er veldig mye bedre synes jeg;) men, tok litt tid å bli vandt til det :p
 
Topp