Nytt Norsk Affiliate Program

En tråd i 'Affiliate-programmer' startet av Magnus@clash-media.com, 4 Jun 2008.

  1. Magnus@clash-media.com Medlem

    Innlegg:
    30
    Hei alle sammen.
    Jeg heter Magnus og sitter som Partner Manager på den norske avdelingen i Clash-Media.

    Vi har vært aktive i Norge siden i November 2007 og har allerede etablert en solid possisjon. Mye av grunnen til dette er det gode samarbeidet vi har med våre partnere.

    Clash-Media kan tilby vanlige bannerkampanjer (SOLP) samt et titalls Prize Draws i tillegg til Co-Reg. Vi tar godt vare på våre partnere og og har markedets høyeste pay out på de fleste av våre kampanjer. Vi har i tillegg sterkt fokus på å skaffe dere som partnere spennende og unike kampanjer til gode priser.

    Har du lyst til å prøve oss kan du sende en mail til magnus@clash-media.com

    Du kan også signe opp eller lese mer her:
    Online Lead Generation specialists - Internet Marketing service provider - Clash-Media Advertising - Norway
     
    Sist redigert: 4 Jun 2008
  2. Kenneth Dreyer

    Kenneth Dreyer Well-Known Member

    Innlegg:
    3.820
    Hei og velkommen til Webforumet Magnus.

    Alltid spennende når representater fra affiliatenettverk kommer hit på nøytral grunn! :)

    Kan du oppsummere for oss hva forskjellen på affiliate og leads nettverket deres er? Kan man delta i begge (og må man da melde seg på begge også)?
     
  3. Magnus@clash-media.com Medlem

    Innlegg:
    30
    Takk skal du ha Kenneth.

    Vi kaller oss et Lead og Datanettverk. Det vil si at vi jobber med både leadgenerering tradisjonelt sett gjennom et affiliatenettverk og gjennom Prize Draws og en online tilbudsportal.

    For partnere har vi tre løsninger; Bannere som refirerer direkte til en kunde, prizedraws hvor man typisk kan vinne en premie og Co-Reg hvor vi ønsker å sponse nyhetsbrev og liknende.

    Kjører en partner Prize Draws på sin side er han med på leadnettverk delen. Har han bannere som går direkte på kunde er han med i affiliatedelen. (SOLP)

    Fordelen med Prize Draws er at man lett kan finne en kampanje som passer perfekt til sin hjemmeside. Vi har i dag mellom 25 og 30 forskjellige i Norge. Terskelen er også lav for at folk skal signe opp, og man kan sanke mange tilmeldinger.

    Fordelen med Kundebannere (SOLP) er at payout ligger mye høyere. I tillegg kan man assosiere seg med et kjent brand og på den måten øke troverdigheten til sin hjemmeside.

    har man først et login til Clash-Media Publishers Login får man tilgang til alle produkter.
     
  4. Tonny Kluften

    Tonny Kluften Administrator

    Innlegg:
    15.951
    Velkommen hit Magnus.
    Kan du dokumentere at dere har høyest pay-out?
     
  5. Magnus@clash-media.com Medlem

    Innlegg:
    30
    Takk skal du ha
    Vi følger med på hva våre konkurrenter foretar seg, men det er ikke mulig å ha full kontroll. Vi har egne folk som sitter og føler på markedet og sørger for at vi ligger oss på rett pris i forhold til våre kunder og i forhold til hva vi skal gi i pay out. Men nei, jeg kan ikke dokumentere noen ting. Det er det ingen som kan i denne bransjen. Det er også derfor jeg sier at vi har beste payout på de fleste kampanjer. Det vil alltid være en fare for at den annen aktør har gjort en bedre deal med kunden som igjen gir høyere payout.
     
    Sist redigert: 4 Jun 2008
  6. Tonny Kluften

    Tonny Kluften Administrator

    Innlegg:
    15.951
    Takk for det.
    Å bare si "vi gir høyeste pay out" holder ikke. Slike utsagn må dokumenteres eller gjøres rede for på en eller annen måte. Ihvertfall her på WF.
     
  7. Magnus@clash-media.com Medlem

    Innlegg:
    30
    Det er bra. Hyggelig å være gjest på nøytral grund. :)
    Jeg er uansett interessert i å gi et mest mulig troverdig bilde av hva vi driver med.

    Vi justerer pay out etter markedet og etter hva vi kan få fra kunden. Sånn vil det alltid være. Enkelte firmaer er mer frempå i å være best på dette enn andre. Vi vil gjerne være best hele tiden, men det er en fri verden og våre kunder kan når som helst gjøre avtaler med en av våre konkurrenter. Dette er selvfølgelig med mindre vi har en eksklusivitetsavtale med kunden. Da lar vi imidlertid partnerne få vite om dette. Og da KAN vi faktisk dokumentere at vi har høyest pay out.
     
  8. Msites Ltd

    Msites Ltd Livsnyter

    Innlegg:
    3.196
    Ikke for å fyre opp bålet mer her - men, allerede etter første post tenkte jeg på akkurat ditt salgsargument med høyeste pay-out.....og så leser jeg at andre også reagerer på det.
    Og, mine tanker gikk direkte til at ALLE utenom Tradedoubler reklamerer med høyeste pay-out! HVORFOR? Det må jo være andre ting som dere kan bruke som lokkemiddel!?!
    Poenget mitt er at jeg synes alle de nordiske affiliatenettverkene er for dårlig til å være kreative eller jobbe hardt nok for å skaffe seg trofaste og gode partnere blant publishere.
    Handler det bare om å få pushet mest mulig visninger og konverteringer - eller ønsker man å få gode partnere som jobber på en god måte for affiliatenettverket???
    Jeg skyter ikke med kanon på deg Magnus - men, det er et veldig stereotypt salgsargument du kommer med! Som resten av bransjen......
     
  9. peterandrej pensjonert moderator

    Innlegg:
    2.568
    Hei, Magnus og velkommen til WF.

    Kunne sikkert sendt deg en mail, men har sendt deg noen før - som du ikke svarte på, så kanskje du kan svare her?

    Jeg har jo nemlig ikke fakturert dere ennå. Greit at jeg "samler opp" for 3 måneder om gangen og så sender en samlefaktura på disse månedene? I første omgang blir det mars, april og mai.

    Og, kan jeg sende faktura via mail? Så jeg slipper porto til danmark liksom?
     
  10. Kenneth Dreyer

    Kenneth Dreyer Well-Known Member

    Innlegg:
    3.820
  11. Magnus@clash-media.com Medlem

    Innlegg:
    30
    Hei Peter.
    Har ikke sett mailene du snakker om. Men ja. Du velger selv hvor mange leads du vil fakturere oss for og når.
     
  12. Magnus@clash-media.com Medlem

    Innlegg:
    30

    Jeg har tidligere sagt at jeg kommer til å være helt åpen rundt alt her inne på furumet og det står jeg for. Du sier at alle reklamerer med høyest payout unntatt TD. Dette er ikke nødvendigvis løgn. Hvis et nettverk sier at de har best pay out på alle kampanjer lyver de. Så enkelt er det. Men at de har best pay out på mange av kampanjene kan stemme fint. Grunnen til at TD ikke reklamerer med høy pay out er nok fordi at de legger selv utolig lavt i forhold til mange andre. Ikke et vondt ord om TD fordi det faktisk er en bragd å komme seg dit de faktisk ligger. Men jeg synes at en payout på rundt 50% er for dårlig. Det er immidlertid ikke dermed sagt at de ligger lavt i pris ut til dere, for det gjør de ikke. Men andelen de beholder selv er generelt lav. (Hvis noen fra TD vil kommentere dette så blir jeg glad.)

    Jeg synes det er verdens naturligste ting å fortelle om høy pay out når vi faktisk bruker enormt mye tid og ressurser for å oppnå nettopp dette. Det er en håndfull nettverk som kjemper om best pay out på de samme kampanjene, og det er ikke annet enn naturlig å reklamere for dette når man har en god deal ute. Firmaer som går igjen er Adpepper, Euroads, MMmedier og oss.

    Du har rett i at vi (bransjen) kan bli bedre på å tenke nytt og finne nye måter å nå både kunder og partnere på.
    Jeg vet ikke hva de andre tenker men hos oss har vi mer fokus på å få kvalitet fra hver partner enn å nødvendigvis ha så ekstremt mange. Jeg er en stor tilhenger å ha gode og tette bånd til partnere. Dette stiller imidlertid store krav til organisasjonen ettersom det kreves store ressurser for å følge opp mange partnere tett.

    Hva kunne du tenke deg vi gjorde for at du ville føle deg godt ivaretatt som partner? Det er alltid hyggelig med tips.

    Magnus
     
  13. Magnus@clash-media.com Medlem

    Innlegg:
    30
    Jeg har forresten to nye kampanjer i dag:

    Lectinect - Payout 58.50 NOK. Kampanjen finner du som nr 142 på Clash-Media Publishers Login.

    BoBedre - Payout 105 NOK. Kampanje nr 105
     
  14. Msites Ltd

    Msites Ltd Livsnyter

    Innlegg:
    3.196
    Hei igjen Magnus, glad du er åpen og tør å ta en diskusjon på dette.
    Grunnen til at jeg setter litt fokus på dette er jo også fordi jeg mener affiliates er for lite opptatt av kvalitet og det å sette krav til sine samarbeidspartnere.
    TD skryter av å ha de beste trackingsystemer etc. Det vil si at de vil ha oss til å tro at vi får mest riktige tall fra dem.....noe mange av deres nedetider i systemet sår tvil om selvfølgelig.
    Nå har ikke jeg gjort noen systematisk sjekk om hvem av nettverkene som faktisk er flinkest til å overholde sine løfter om å ha best pay-out, men som du sier så er det jo en halv løgn i og med at man ikke klarer det på alle kampanjer!
    Og, når jeg er ute og selger - er jo pris det siste argumentet jeg bruker! Jeg får jo frem alle de andre fordelene først, og får aksept på disse. For når alt er på plass så handler det jo bare om prisen passer kundens budsjett!
    Så hva blir dine argument for å bruke CM om det viser seg at dere er like gode eller dårlige som et annet nettverk??
    Det er vel i bunn og grunn det jeg er ute etter.....
     
  15. Magnus@clash-media.com Medlem

    Innlegg:
    30
    Det er samme måte jeg jobber. Pris er det siste vi snakker om. Med kunden. Når vi snakker med partnere kommer pris veldig fort opp. Jeg vil ikke si at det utelukkende er vår skyld. Det er også partnerene som foukserer veldig mye på pris og fisker etter den beste dealen blant alle firmaene i steden for kanskje å satse mer på en aktør og ta nytte av fler av produktene den ene aktøren kan tilby.

    Jeg kunnde veldig gjerne tenke med å ha flere partnere som vi har et tettere samarbeid med. Vi har tid og ressurser til å gjøre dette. Dette står også veldig godt i stil til vår policy om å levere kvalitets-leads.

    Du har helt rett. Når det gjelder pris ligger vi ofte tett på våre konkurrenter. Noen ganger er vi best. Andre ganger har noen andre gjort en bedre deal.

    Det som er vårt fortrinn er at vi er villige til å bruke tid og ressurser på våre partnere. Våre partnere vil også oppdage at vi er fleksible i alle ledd hvis det skulle oppstå problemer, ønsker eller behov.
    Det som også har vist seg fordelaktig for våre partnere er at vi har kampanjer (prize draws) som passer alle slags sider sånn at partneren slipper å "disse" brukerne sine med kampanjer som overhodet ikke apellerer til de.
     

Del denne siden