Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyttige Wordpress plugins

Greit, jeg begynner:

  • Akismet: Fjerner kommentarspam, og har så langt gjort jobben sin veldig godt i mitt tilfelle.
  • Advertising Manager: Holder orden på alle annonsene jeg legger inn på en ypperlig måte.
  • Google XML Sitemaps: Automatiserte sitemaps er selvsagt et must, og denne gjør jobben ganske bra.
  • GD Simple Widgets: Alle standardwidgetene i Word Press, men pimpa slik at man har langt flere muligheter og ting man kan gjøre med dem.
  • Og til slutt en liten kuriositet som de færreste har bruk for men som jeg iallefall synes at er utrolig praktisk -- WP Footnotes. En utrolig praktisk og visuelt tiltalende måte å sette inn fotnoter i bloggposter på!

(Tok meg den frihet å skrive opp såpass mange fordi et par av dem er elementære ting som de fleste sannsynligvis allerede bruker. Hvem klarer seg uten Akismet i dag?)
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Fint, jeg fortsetter, olaf. ;)

Jeg skrev egentlig en bloggpost på bloggen min over mine topp 10 innstikk, den er publisert på WF-bloggen og kan leses her.

Ellers så kan jeg nevne noen jeg har fått tips om i etterkant:

  • Subscribe to Comments: Lar kommentatorer krysse av at de vil ha påminnelse via e-post, når det forekommer nye kommentarer i saken de kommenterte.
  • Similar Posts: Lar deg vise lignende poster etter en post.
  • Contact Form 7: Et godt, enkelt og gratis kontaktskjema for WP.
 

Tonny Kluften

Administrator

Eva

Medlem
Disqus Comment System. Få deg en kul og up-to-date kommentarbox, mye finere enn den litt kjedelige standardbox. Med følger Facebook-lignende funksjoner som "liker"/"liker ikke", både til innlegg og kommentarer. Mail mottas når nytt innlegg er skrevet. Anbefales!

Admin Menu Editor. Har du mange innstikk mm, blir kontrollpanlet veeeldig langt. Med dette innstikket kan du bytte rundt på valgene så du slipper å bruke tiden til å scrolle! Veldig kjekk!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Bestemte meg her om dagen for å begynne å bruke "Les mer" på en WP-side jeg driver. Jeg ville ikke ha den kjedelig, vanlige varianten hvor det står "Les mer" i bunnen av artikkelen og hvorpå man kommer inn på en ny side når man klikker på denne, men en litt annen variant. Visste ikke helt hva jeg var på jakt etter, men i søket etter noe litt mer "spennende" fant jeg denne: WordPress › Sliding Read More « WordPress Plugins

Det den gjør er at den kun laster inn den delen av artikkelen som er skrevet før "Les mer"-tag`en, og etterlater en link man kan klikke på for å laste resten. Hørt det før?

Vel, forskjellen på denne og den vanlige varianten, er at denne bruker jQuery for å laste inn resten av artikkelen, slik at du slipper å sende brukeren til en ny side. Når hele teksten er lastet inn, kan man klikke på samme link en gang til for å skjule teksten igjen, slik at bare ingressteksten blir synlig.

Du bestemmer selv hva linkene skal hete.
 
Sist redigert av en moderator:
U

UglyKidJoe

Guest
lagt til link

I og med at en av mine nettsider ble hacket gjennom en exploit relatert til timthumb vil jeg bare tipse om plugin som gjør det mulig å scanne etter og oppdatere gamle og sårbare timthumb versjoner som fortsatt kan ligge og lure i dine plugins og templates.

Nettopp funnet to slike versjoner i en plugin og template som er rykende nye på markedet, så det er best å sjekke før fænskapen skjer.

Timthumb Vulnerability Scanner

Se også https://www.webforumet.no/forum/wordpress/13127-timthumb-hacking-phpremoteview.html
 
Sist redigert av en moderator:

spelley

Medlem
Wordpress SEO (by yoast). Svært god SEO plugin. Også med XML sitemap.
CKEditor. Bedre enn den som er standard i wp.
 
Litt ferskt..

Jeg syns det burde oppdateres med en sticky-tråd uten kommentarer for Wordpress-plugins innenfor "must have". Denne her tråden begynner vel å bli litt gammel.

Her er i alle fall "Must havs" for meg:

Facebook Members - Likebox til din facebookside
Google Analystics for Wordpress - Track besøkende med Google Analystics. Genialt.
Facebook comments - Den beste Facebook comments pluginen jeg har funnet som lar folk kommentere via FB.
Simple Post View Counter
- Hits pr innlegg.
WordPress Backup to Dropbox - Tar backup av alt, ink. databaser å legger rett til din Dropbox konto


Det er i alle fall de jeg bruker på www.olephb.no. Om noen kjenner bedre FB-integrasjoner mot WP - er jeg veldig glad for å høre!
 
Sist redigert:
Topp