Her i forumet er det nå slik at i "Generell snakk og svada"-kategorien er det fritt frem mtp trådtitler og diskusjon av emner. Dersom en tråd handler om hvilket bilmerke som er best, kan en bruker dra inn at i hans bil sitter det et uberfett anlegg og når nestemann kommer å sier at han, apropos anlegg, har norges dyreste hifi-anlegg i stua, er plutselig tråden helt ute av det den opprinnelig handlet om, og slik jeg ser det, ødelagt. Dersom man vil inn i tråden for å diskutere bilmerker men ser at tråden nå handler om hvilken hjemmeforsterker som er best, begynner man jo å lure litt hvorfor tråden heter "Hvilket bilmerke liker du best?" Hvorfor i all verden er det slik at det er lov å gå så mye off-topic man vil siden man er i denne kategorien? Man burde vel alltid holde diskusjoner relevant til trådtittelen? Det er helt greit at en tråd går litt off-topic spør du meg, så lenge den kommer tilbake til emnet i løpet av 4-5 poster. Hva mener dere andre om dette?
Enten så holder man en tråd "on topic" eller så tillater man "off topic" - jeg synes ikke det er noen mellomting slik du gjerne vil ha det! Da blir det også enklest å håndheve!
Tråden kan miste litt av verdien, men ikke nødvendigvis diskusjonen. TS kan dessuten passe på den også. Svada-kategorien bruker jeg ihvertfall ikke så mye tid på, egentlig.
går vel fint an å få tråden på topic igjen ved å skrive om noe som har med topic å gjøre, selv om noen har kommentert noe som er off topic?
Svada er jo svada Og det er jo litt som ett lite Christiania, ett lite fristed hvor man kan leve ut sine drømmer uavhengig topic. Syntes det er flott å samle alt sånn i en pytt. Det e jo bærre lækkert
Det er jo trådtitler som er "Generell snakk og svada" i den kategorien, man bør vel fremdeles holde seg til topic!?! Ellers er det vel strengt tatt ikke nødvendig med mer enn en tråd i den kategorien......