Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Omorganisering av nettsted

webpiken

Medlem
Jeg holder på å redesign/omorganisere et nettsted som har vært aktivt siden 2004.

Innholdet er det bare gjort små endringer i, men alle filnavn og title-tagger er endret.

Så er spørsmålet hva jeg bør gjøre:

Skal jeg bare la treff på gamle filnavn gå til 404 (har en 404-side, som har alt av menyer og slikt, slik at brukerne kan klikke seg videre rundt på siden om de vil) eller bør jeg legge inn Redirect 301 på alle de gamle sidene?

Det siste er jo helt klart best for brukerne, men hva er best i forhold til Google og andre søkemotorer?
 

Keanu

Geek
Absolutt 301 ja. Brukerne vil komme direkte til sidene, mens 301 vil, som brukernavn sier, fortelle søkemotorene at sidene er permanent flyttet, og vil oppdatere sin informasjon. Etter hva jeg har lest (ingen referanser dessverre, finner det ikke) så vil også eventuelle innlenker og pagerank bli overført til den nye siden.
 

picxx

Well-Known Member
Enig med de over, men dette er noe du kan sette i .htaccess, saa du trenger ikke aa fysisk ha de gamle sidene liggende paa serveren for aa redirecte.
Bare sett det i den / de mappene det trengs.
 

picxx

Well-Known Member
Trenger ikke ta med hele url'en om sidene ligger paa samme domene.
(men selvsagt alltid best uansett... :D )

Det som ogsaa er viktig aa huske er at .htaccess virker fra den mappa den blir lagt i + alle mappene under denne, saa en god filstruktur er flott :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Trenger ikke ta med hele url'en om sidene ligger paa samme domene.

Du har sikkert rett i det. Jeg mente at jeg har testet det og at det ikke virket med relativ url på slutten av koden. vel, vel.

Det som ogsaa er viktig aa huske er at .htaccess virker fra den mappa den blir lagt i + alle mappene under denne, saa en god filstruktur er flott

Men du kan ha forskjellige .htaccess-filer i mappene også hvis det er ønskelig.

Har du ikke "å" på tastaturet ditt lenger picxx?
 
Sist redigert:

webpiken

Medlem
Planen var å sette 301 i .htaccess ja, og ettersom dere var så enige i at dette var det smarteste, så går jeg for det :)

Takker og neier :)
 

picxx

Well-Known Member
Planen var å sette 301 i .htaccess ja, og ettersom dere var så enige i at dette var det smarteste, så går jeg for det :)

Takker og neier :)

Bare ikke sett det slik at alt blir duplicate.

regner med du vet hva du driver med :)
 
Topp