Oppbrukt

picxx

WF 09
Først skulle det norske mobilnettet bryte sammen fordi det ikke fantes flere 9xx nummer.
Så skulle hele verden kollapse grunnet Y2K.
Nå er det altså IP adresser ja....

clinton4

Medlem
Nei, og det burde jammen holde, ingen skal komme og fortelle meg at vi får brukt for mer enn 999 adresser til. Jeg spår at om 50 år så er bare 8-10 stk. av de 999 adressene brukt. Hallo, hvem trenger 999 IP-adresser liksom :rolleyes:

999 IP-adresser? Hvis du slenger på en . og tre siffer til, så får vi 999 ganger flere IP-adresser enn det som finnes i dag. Altså fire milliarder IP-adresser X 999 = Maaaaange IP-adresser.

Men nå går vel bare hver tall gruppe til maks 255, så det blir jo uansett feil å bruke 999 ;)

Blackmun

New Member
999 IP-adresser? Hvis du slenger på en . og tre siffer til, så får vi 999 ganger flere IP-adresser enn det som finnes i dag. Altså fire milliarder IP-adresser X 999 = Maaaaange IP-adresser.

Men nå går vel bare hver tall gruppe til maks 255, så det blir jo uansett feil å bruke 999 ;)

Jeg tror du skal gå ut ifra at det var en spøk/sarkasme, siden kommentaren din om å legge til en . og tre tall viser at du har null peiling på hvordan en IP-addresse funker.

clinton4

Medlem
Nå var min første kommentar ment som en liten spøk og jeg kjenner godt til fremtidens IPv6. Uansett om Mr Tonny var sarkastisk, så måtte jeg bare poste et svar ;)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så for å dra det over til noe mer seriøst - hvordan kan vi gå over til IPV6? Er det noen fordeler eller ulemper? Jeg skjønner personlig ikke helt greia..

Topp