Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppgradere nettbutikk

Casperr

New Member
Hei!

nettbutikken min trenger oppgradering nå, den er treig og utdatert.

Gjort litt research og tror Elementor pro og Flatsome theme er det jeg kommer til å gå for. Bruker nå WP bakery page builder og Jupiter theme.

Måten jeg tenker å bytte om på er rett og slett bare å bytte theme, og slette wp bakery page builder. Så designer jeg den nye nettbutikken og har litt nedetid.

Spørsmålet er, har dere noen tips til enten et annet theme/ page builder. Eller ting jeg burde tenke på når jeg skal bytte?. Sånn som jeg forstår det vil alt innhold fortsatt være på siden selv om jeg bytter theme og page builder, men er litt usikker på om det er noe viktig jeg ikke vet om som jeg må tenke på først.

Setter stor pris på svar.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg bruker Divi og er fornøyd med den. Hvis du bytter page builder så må du slette shortkodene som byggeren har generert også. https://wordpress.org/plugins/remove-orphan-shortcodes

Men jeg ville ikke gjort noe av dette på en butikk i drift. Kopier heller butikken til et subdomene eller annet domene og bygg den på nytt der (inkl. å fjerne shortcodes), så flytt alt tilbake.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg er fornøyd med Elementor - det er litt smak og behag, men en pagebuilder korter som regel ned på utviklingstid. I kombinasjon med en cache plugin går det fint, og i praksis lemper du over mye arbeid på webklientenes runtime ;)
Husk at du ikke trenger å bruke en pagebuilder for alle pages.

Det er noen artikler "der ute" som sammenligner de forskjellige page builders - ta en titt.
 

Casperr

New Member
Ser at Flatsome kommer med UX builder, så det er nok kanskje bedre å bare holde seg til den siden det er de samme som har laget den. Er for å få ned loadtime ja, siden er ekstremt treg nå. Har sett på sammenligninger i forhold til pagespeed og tror jeg skal komme ganske godt ut med Flatsome themet så velger jeg nok å droppe Elementor
 

ronorio

Active Member
Flatsome tror jeg har sin egen builder, men hvis den støtter Elementor er det ikke noe i veien for å bruke den i stedet.

Velg et tema som ikke har for mye utenom det du faktisk trenger, det kan fort bli tungt å jobbe med.

Felles med Bakery, Divi osv. er mye kortkoder som andre byggere og tema bare ser på som koder og ikke innhold. Det betyr at du ofte må flytte innhold med kopier/lim inn fra front end.

Anbefaler å klone nettstedet og bygg ny utgave uten å ta ned det som er live. Et moderne webhotell har disse verktøyene. Eller du kan til eks. installere WordPress på egen datamaskin.

Husk at raske nettsider trenger et hurtig webhotell. Særlig viktig for WooCommerce som krever litt mer.
 

Casperr

New Member
Takk for gode tips. Jeg tok sjansen på å slette bakery og lasta ned en plug in så siden sto i maintance mode. Brukte også remove orphan codes pluginet. Hadde egentlig ingen problemer, var heldigvis ikke så mange sider som bakery page builder hadde vært installert på, de den hadde vært installert på skulle uansett gjøres ganske mye om på så hadde uansett ikke så mye å si. Litt usikker på om jeg bare har hatt flaks at det gikk så fint eller om det pleier å være så lett, veldig letta nå ihvertfall.
 
Topp