Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Opphørssalg - alt skal bort

Chris M

Medlem
Har bestemt meg for å selge alle nettsider jeg eier og ta en pause for å finne igjen arbeidslysten. Tenkte jeg skulle begynne opphørssalget i dag og liste noen sider. Setter ekstremt lave minstepriser bare for å bli kvitt alt. Det kommer flere sider etterhvert, men her er de tre første:

Groups.no
Siden er en samling forumer. I gamle dager med det samme jeg kjøpte den, så tjente jeg rundt 30 000 kr første året. Men nå har jeg ikke brukt noe tid på den i det hele tatt, så er like godt å kvitte seg med den. Er sikkert noe google adsense inntekter på den, men ikke noe å bli rik av. Så verdi må vurderes ut fra trafikk. Google analytics ligger vedlagt. Budgivning begynner på 1000 kr.

Webhelp.no
Tenkte å starte som webkonsulent. Men kom aldri så langt at jeg lanserte siden. Nettstedet og domene selges. Bud over 200 kr.

Nettsted med bedriftsadresser ( Ikke lansert )
Har utviklet ett nettsted som sender ut mail til bedrifter. Tjenesten er tilpasset reglene for utsending av reklame til bedrifter i Skandinavia og er samlet inn via en egenutviklet søkerobot. Systemet kjører på et script som heter phplist og har alle funksjonaliteter som er nødvendig. Det er ikke sendt mail til listene i det hele tatt til nå. Grunnen til dette er at siden ligger hos Godaddy, og de godtar ikke mer enn 1000 mails per dag. Så å flytte siden til annen serverkonto må påregnes. Har følgende antall epostadresser:
Norge - 308313 eposter
Danmark - 93352 eposter
Sverige - 112651 eposter

Kun lovlige pre-fix som post, mail, support etc er tatt med på listene. Resten er vasket bort. Det er ikke blitt sendt ut til maillistene tidligere, så det kan være endel av adressene som kommer i retur.

Er jo ganske vanskelig å sette en pris på denne tjenesten. Men bud begynner på 2000 kr. Så får vi se hvor det ender.

Ettersom jeg ikke har brukt noe tid på disse nettsidene, så har jeg heller ikke så mye kunnskap om de. Så i utgangspunktet er den informasjonen som her er gitt grunnlaget for budgivningen.

Bud postes i tråden eller sendes til meg på PM. Har satt prisene veldig lavt her, så håper det kan trekke til seg litt folk i auksjonene :)
 

Vedlegg

  • groups.no.jpg
    groups.no.jpg
    18,9 KB · Sett: 46

Chris M

Medlem
Takk for budet. Tror vi setter onsdag kl 14 som siste frist for bud på Webhelp.no. Om ingen byr over innen da, så sender jeg deg videre info på innboks :)
 

Chris M

Medlem
Takk for budet, har vært ett par PM på dette. Så venter en dag eller to før jeg setter en endelig budfrist slik at jeg får gitt ut info til alle interessenter.
 

Chris M

Medlem
Det er kommet inn et bud på 3750 kr på epostadresse-nettstedet. Fortsatt ekstremt lavt etter min mening, men alt skal bort..så da får markedet avgjøre.
 

Chris M

Medlem
Det har kommet inn et bud på 450 kr på Webhelp.no. Setter frist til lørdag kl 14 der nå. Frist på epostadresse-nettstedet settes til 9.november kl 14.
Så lenge det ikke kommer nye bud på Groups.no så går dette for 1000 kr på lørdag kl 14.
 

Chris M

Medlem
Webhelp.no er solgt for 700 kr til Altberger.

Det er også kommet inn en bud på 7500 kr på bedriftsadresse-siden.
 
Topp