Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppkrav vs ikke oppkrav for nettbutikk?

Grooo

Medlem
Vi bruker DIBS til kortbetaling.
Paypalandelen har ligget på rundt 10% hele tiden egentlig, - i alle fall slik jeg husker det når jeg tenker tilbake.

Når vi hadde forhåndsbetaling også valgte kanskje 1/4 dette, - og 1/4 av dem igjen betalte aldri. Vi hadde i kjøpsbetingelsene (og ordrebekreftelsen som ble sendt ut) at de hadde 5 (tror jeg det var, eller 7?) dager på seg til å betale. Så sendte jeg ut en vennlig påminnelse etter at de dagene var gått ut hvis vi ikke hadde fått penger. Masse jobb, og mange av dem betalte aldri så varene måtte gjøres tilgjengelig for kundene igjen.

Klarna virker som en god løsning, men som kunde ville jeg aldri benytte det selv fordi det jo (i alle fall overalt hvor jeg har sett) blir dyrere pga gebyr. Nå har jeg nok bare handlet for småsummer (1000-1500) på nett i det siste, og da synes jeg kort er greiest.
 
Jeg har nylig startet opp en nettbutikk (erotiske artikler).
Har foreløpig ikke valgt å tilby postoppkrav som standard. Blir fort mye tullebestillinger fra kompiser etc, og man kan heller ikke kreve inn dette gebyret hvis kunden ikke selv har bestilt varene.
Kunder som absolutt vil ha varene i oppkrav, kan dog kontakte oss.

Tilbyr kortbetaling via PayPal, og betaling direkte inn på bank. Foreløpig er ca 90% av ordrene betalt via PayPal.
Vil etterhvert gå over til andre kortløsninger enn PayPal, men ser ut som folk ikke har noen problemer med å bruke det hvertfall.
 
neXon, har du navnet på noe firma som driver med det du beskriver? Vet ikke helt hva jeg skal søke etter når jeg googler.
 
Topp