Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Opprette nettbutikk som samkjører lager med fysisk butikk

paali_1989

New Member
Hei.

Jeg driver idag en fysisk klesbutikk, og ønsker å utvide med en enkel nettbutikk. Helst en ferdigløsning.
Er det noen av disse ferdigløsningene som tilbyr en slags samkjøring mellom varelageret i butikken, slik at jeg ikke risikerer og selge dobbelt av en vare som det bare er 1 igjen av?
 

xdex

Medlem
Hei,

Du må fortelle oss litt mer om din virksomhet før vi kan gi deg et godt nok svar. Jeg har lang erfaring med integrering av kassesystem, mot nettbutikk og lignende løsninger. Mange velger i dag og ha varelager på kassen, eller i nettbutikken. På den måten kan du enkelt vite hva som er på lager, slik at nettbutikken ikke har feil varelager om noe selges i fysisk butikk.

Billige løsninger for slike problemstillinger er nok for mye å be om. Jeg kjenner til flere som har prøvd ulike "billigløsninger" men problemet er ofte at de krever ganske mye av deg. Du må enkelte ganger også bytte kassesystem for at dette skal fungere skikkelig. Du må også tenke på hvordan du skal håndtere synkronisering av lager, eksempelvis intervall eller pr ordre/spørring. En annen utfordring er at enkelte leverandører krever at du legger varene inn i kassen, som da igjen blir synlige i nettbutikken, og dette kan være utrolig kronglete og tidkrevende.

Noen ting du bør tenke gjennom,
  • Hvilken funksjonalitet skal nettbutikken ha? (Alt fra nyhetsbrev, kupongsystem osv)
  • Skal ordre sendes til økonomisystem automatisk? (Visma, Fiken osv)
  • Har du tenkt gjennom hvilken kortbetaling du skal ha? Har du avtaler fra før..
.... denne listen (min er ikke komplett) er ganske omfattende, om alt skal nevnes. God planlegging gjør arbeidet langt lettere til slutt. Snarveier lønner seg sjeldent i denne bransjen.

Send meg gjerne en privatmelding med telefonnummer, så kan vi ta en uforpliktende prat rundt problemstillingen din.
 
Topp