Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppsplitting av blogg med hummer og kanari

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg har i et par år blogget om alt mellom himmel og jord som privatpersonen Rune - og er godt fornøyd med å ha et sted på web hvor jeg kan øse ut mot alt og alle.

Jeg har greit med hits, men lite inntekter fra akkurat den siten - noe som ikke gjør meg noe. Lurer likevel på om det kan være smart (SEO-messig, får endel hits fra Google) å "partisjonere" bloggen i flere avdelinger (egen datablogg, egen politikkblogg, egen whateverblogg) - på forskjellige domener altså.

Fordeler og ulemper? Anyone?

En fordel må vel være at reklame kan tilpasses "klientellet" på en bedre måte ved at "datainteresserte" havner på en datablogg osv.?

En ulempe er vel at det blir færre hits på de enkelte domenene og ikke så hyppige oppdateringer på hver enkelt blogg.

What say you?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er jo "dilemmaet" for oss som gjerne liker å blogge om mange ting fra våt private ståsted.

Jeg har kommet til at jeg skal forsøke å ha alt på en blogg og heller være flinkere til å seksjonere opp på den ene bloggen.

Alt vil jo tross alt være linket til meg som privatpersonen - så ser ikke noen grunn til å fordele det rundt på mange forskjellige blogger.
 
Topp