Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Optimal fordeling direkte besøk / besøk fra søkemotorer

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg ser av statistikken på min nettside at jeg kun har ca 4% besøk fra søkemotorer. Er det en gyllen regel som sier noe om hvordan fordelingen på direkte besøk og besøk fra søkemotorer burde være?

Har dere noen gode råd til hvordan jeg kan få inn flere folk fra søkemotorer?

Jeg er overlegen på ordet "trommeforum" som siden min het tidligere og som jeg vil tro at de fleste som leiter etter et diskusjonsforum søker etter, men på ord som "trommer", "trommesett" ligger jeg et godt stykke bak. Jeg har en adwords-annonse og denne vises dog ofte på ordene over her.
 
Sist redigert:

sta

Medlem
Jeg vil tro at fordelingen avhenger mye av hvilken type site du driver og hvem målgruppen din er.

Min egen erfaring på de få sitene jeg driver er at fordelingen er ganske lik, med 1/3 direkte besøk, 1/3 fra linker og 1/3 fra søkemotorer, uten at jeg skal kunne si om dette er bra eller normalt og uten at jeg har gjort noen aktiv innsats for å få det til slikt.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det blir jo å søkemotoroptimalisere sidene dine for alle ord som er relatert til trommer og perkusjon.

Og da antar jeg at du anbefaler å leie inn noen som kan dette? F.eks deg? :D

Korrekt meg gjerne, men kan man ikke gjøre alt SEO-arbeid selv? Er det noe du (eller andre firmaer) kan gjøre som jeg ikke klarer selv? Det finnes jo f.eks masse plugins/komponenter til Joomla som skal gjøre mye godt for SEO.

Det jeg letet etter var vel et litt mer beskrivende ord enn "Det blir jo å søkemotoroptimalisere sidene dine for alle ord som er relatert til trommer og perkusjon" da det igrunn sier seg selv. Det jeg tenkte på var hva som må gjøres. :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Hehe, ikke leie inn meg nei, har ikke tid til nye SEO klienternå. Ja, det sier seg selv at man må søkemotoroptimalisere sidene, du vet det, men ikke alle vet det.