Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Optimalisering av artikkel arkiv

Ctech

Medlem
Hei,

Jeg har i dag ca 100 artikler listet på en side, bildet, tittel, Ingess, link til hele artiklen.

Denne siden begynner nå å bli ganske stor og tung, og sikkert vanskelig for kunder å finne artikler i.

Så har nå bestemt meg for å gjøre denne mer brukervennlig og for SEO.

Lurer derfor på hva som er best.

1. Dele artiklene over sider 10 på hver side, alfabetisk?

2. Lage kategorier, og kategorisere artiklene etter hvilken terapi type de tilhører. Her kan artiklene komme under flere terapi typer(duplikat innhold). og også sette maks 5,10,20 atikler pr side. Siden kan da også inneholde en breadcrumbs(tror denne muligheten er best)

3. Beholde en lang liste

4. Sortere artiklene under bokstaver.. ABCDEFGHI, hvor hver bokstav linker til en liste over alle artikler som starter på denne bokstaven. (vil tro dette ikke er så brukervennlig)

Hva synes dere?
 

tyr897

Medlem
Som de overstående sier, definitivt nummer to.

Hvis du tagger de med ulike nøkkelord, kan du også lage linker til relaterte artikler fra selve artiklene.
 

Keanu

Geek
I WP er tags standard i nyeste versjon (2.5) iallefall.

Jeg vil forøvrig anbefale et annet alternativ, for å å unngå duplikert innhold og maksimere slagkraft i søkemotorer. Hver artikkel får en helt egen side (ser ikke dette være aktuelt i noen av alternativene dine) og på oversiktssider som har flere artikler (kategorier, forside, tags) kun vise et utsnitt, enten ved bruk av "more" i wp eller om du ikke vil det automatisk kutting.
 

Ctech

Medlem
:)

Først så har jeg aldri nevnt at dette handler om en WP side... dette er faktisk for Artikler om Alternativ Medisin - Alternativ Medisin Røa, Oslo

Har nå begynt å jobbe med oversikten for siden, så linken over er under bygging..

Går for valg nummer #2.

- Øverst på siden - breadcrumbs
- Tittel på kategori
- Så en kategori oversikt
- Her listes de første 5,10,15 artiklene
- Side navigasjon innen kategori: "Forgje" 1, 2, 3 ... "neste" "siste"

Under hver kategori vil bare tittel, bildet og ingress vises for hver artikel. Og disse vil linke til selve artikelen.

Derfor vil det være noen duplikasjoner av ingressen ( når en artikkel er under mer en to kategorier), men selve artikelen er det bare en av.
 
Topp