Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Optimalisering av min side

Ctech

Medlem
Hei,

Jeg har siden Alternativ Medisin Røa, Oslo, har jobbet med sidene over lang tid, og den hadde sist en stor design fornyelse forgje sommer.

Jeg har lest mye om SEO og prøvd å få dette inn så godt som mulig. Men er det noen som gidder å ta en titt på koden for å se om de finner noen store feil som kan være grunnen til at jeg kommer som nummer 8 i google i motsetning til en enda høyere plassering.

Takk for all hjelp.
 

Ståle

Medlem
Et sentralt spørsmål er da; hvilket søkeord rangerer du som nummer 8 på?
 

Tonny Kluften

Administrator
Flott side.
Et eksempel på forbedring.
amedisin.no/artikler/Allergi
Hvis du vil ranke på allergi bør du nevne ordet allergi flere ganger i teksten. Ikke overdriv, bruk det på en naturlig måte, men bruk det ihvertfall 5-6 ganger.
Videre er meta name="description" for lang. Lag et kort sammendrag på 10-15 ord. Bruk ordet allergi 2 ganger.
 

zapotek

Medlem
Jeg ser du rangerer som nr 8 på søket "alternativ medisin" som er de 2 første ordene i tittelen på sida di.

Den sida som rangerer som nr 1 her har de samme 2 ordene i starten på tittelen sin, samt at domenet heter "alternativmedisin.no". Da er det svært vanskelig for deg å slå dem på akkurat den frasen. De andre 6 er det mulig for deg å slå, men det kommer an på mange faktorer som alder på sida, descripion tagen, hvor mange ganger det er nevnt i teksten (som brukernavn skriver), pagerank etc etc.

En ting du kan gjøre er å endre <H1> tagen din til å starte med "Alternativ Medisin" istedenfor "velkommen til alternativ medisin".

Uansett så er det ingen krise å ligge som nr 8. Du bør heller tenke mer på å ha treff på mange forskjellige søkefraser som er viktig for ditt nettsted, slik at du får inn aktuelle brukere.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Faktisk så anbefales det, ifølge seomoz, å variere keywordsbruken i tittel, description og h1. Så "Velkommen til alternativ medisin" er greit å bruke. Ellers så anbefaler jeg denne guiden jeg har skrevet om søkemotoroptimalisering.

Forøvrig kan det være lurt at du fokuserer hardere på lenkebygging om du allerede har gjort en bra jobb med å optimalisere koden.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du skal få noen gratistips av meg:

amedisin.no redirecter til Alternativ Medisin Røa, Oslo
Alternativ Medisin Røa, Oslo lenker til Alternativ Medisin Røa, Oslo

Hvorfor gjør du det? Spesielt den siste delen. Det smarteste vil være at Alternativ Medisin Røa, Oslo lenker til amedisin.no eller omvendt, gjennom en 303 redirect.

Du har 6 utgående lenker uten nofollow.

Slik ser søkemotorene siden din: Free SEO Software Tool & Text Browser, Search Engine Optimization Tools - SEO Browser
Det er kanskje en unødvendig stor dose lenker på starten av siden. Bygg om CSSen din slik at headeren kommer etter innholdet i HTML-strukturen.

Som du også ser fra "søkemotorens øyne" er at det egentlig er veldig lite innhold på siden. Det er jo hovedsakelig bare lenker. Tekstene i lenker ser til og med ut til å overgå innholdet, noe som vil gjøre det mye vanskeligere å rankere siden. Hva med litt mer innhold? Kanskje en liten introduksjon på hva "Alternativ medisin" er først på siden?

"alternativ medisin" har bare en nøkkelord sensitivitet på 0.98%. Denne kan du gjerne øke til 2-3%.

Og helt til slutt, som jeg nevnte over, bygg flere innlenker. Varier ankerteksten.
 
Sist redigert:

Ctech

Medlem
Takk for alle svarene.

Vil prøve å svare på alle en etter en :)

Et eksempel på forbedring.
amedisin.no/artikler/Allergi
Hvis du vil ranke på allergi bør du nevne ordet allergi flere ganger i teksten. Ikke overdriv, bruk det på en naturlig måte, men bruk det ihvertfall 5-6 ganger.
Videre er meta name="description" for lang. Lag et kort sammendrag på 10-15 ord. Bruk ordet allergi 2 ganger.

Takk for at du liker siden :)

Dette er gode tips, vil prøve å implementere det.

Bruker i dag Meta name="description" også som ingress på rundt 130, derfor er den litt lengre enn det som trengs.

Vi prøve å fikse på dette.

Du skal få noen gratistips av meg:

amedisin.no redirecter til Alternativ Medisin Røa, Oslo
Alternativ Medisin Røa, Oslo lenker til Alternativ Medisin Røa, Oslo
Hvorfor gjør du det? Spesielt den siste delen. Det smarteste vil være at Alternativ Medisin Røa, Oslo lenker til amedisin.no eller omvendt, gjennom en 303 redirect.

Du har 6 utgående lenker uten nofollow.

Slik ser søkemotorene siden din: Free SEO Software Tool & Text Browser, Search Engine Optimization Tools - SEO Browser
Det er kanskje en unødvendig stor dose lenker på starten av siden. Bygg om CSSen din slik at headeren kommer etter innholdet i HTML-strukturen.

Som du også ser fra "søkemotorens øyne" er at det egentlig er veldig lite innhold på siden. Det er jo hovedsakelig bare lenker. Tekstene i lenker ser til og med ut til å overgå innholdet, noe som vil gjøre det mye vanskeligere å rankere siden. Hva med litt mer innhold? Kanskje en liten introduksjon på hva "Alternativ medisin" er først på siden?

"alternativ medisin" har bare en nøkkelord sensitivitet på 0.98%. Denne kan du gjerne øke til 2-3%.

Og helt til slutt, som jeg nevnte over, bygg flere innlenker. Varier ankerteksten.

Grunnen til redirect er delvis SEO optimalisering, slik at addressen ser penere ut.

Den siste redirect er grunnen at jeg tester ut 2 hovedsider med Google Site Optimizer.

Så jeg burde sette nofollow på utgående lenker, det visste jeg ikke :) Takk

Søkerord som er viktig for siden:

Akupunktur
Soneterapi
Homeopati (sliter med denne)
Naturopati
Naprapati
Healing
Auriculoterapi
Endringsterapi
Hypnose
Kopping
Kvantemedisin
Lockfoot
Massasje (sliter med denne)
Regresjon
Tankefelt behandling / terapi
Øreakupunktur
Psykoterapi
Gestalt terapi

Edit: PS!! Jeg har konsentrert med hovedsaklig om disse søkerordene med Oslo bak
Eksempel: Akupunktur Oslo, Soneterapi Oslo... etc.
---

I tillegg til disse søkerordene, så har jeg sjekket i forhold til:
Akupunktur --> Akupunktør --> Akupunktører

Alle disse søkerordene er jo samme type, men de fleste søker Akupunktur derfor har jeg valgt å gå for det søker ordet på terapi siden.
Mens ordet akupunktør blir brukt for hovedsaklig på sidene om de som utøver denne terapi typen.

I tillegg til dette kommer jo alt som er søker ord relatert til diverse plager, som rygg plager etc. Prøver å få hver artikkel skrevet slik at de dekker slike søker ord. Maks 3 søkerord pr artikkel.

I forhold til innlenker, så har jeg jobbet med å dele linker med andre klinikker i Norge og byer som Horten. Men det tar veldig lang tid, og de fleste kan ikke gjøre det selv. Men må snakke med sin sønn, webmaster etc. Og så glemmes det.

Så hvis noen har tips i forhold til å skaffe linker til sidene hadde det vært toppers :)


Pop-up menyen nederst på sida er helt propell ("helt propell" er fra nå av et standard SEO-utrykk).

F.eks. mange lenker til amedisin.no/terapier/Akupunktur med nesten samme lenketekst. Uff, dette er ikke nødvendig.

:) Denne har jeg brukt får få inn noen søkerfraser. Har nemlig en annen side på nett, en rivalierende klinikk som har gjort det samme. Og vi følte at det kanskje kunne hjelpe. Det har faktisk hjulpet en del på noen av søkerordene.

Så er noe usikker om jeg burde ta den bort eller ikke.


Dette ble en lang post. :)
Takk for all hjelpen.
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Så jeg burde sette nofollow på utgående lenker, det visste jeg ikke :) Takk

Du bør sette nofollow på linker som ikke er relevant for din egen side.
Det å ha en side med en kaktus av nofollow linker kan, etter noens mening, også skade siden din, da nofollow er en måte å fortelle søkemotorer at linken ikke er relevant. Om den samme crawleren da kanskje kommer til din side via en link du har satt til nofollow er jo "scammen" avslørt om de har gode algoritmer...noe jeg mistenker dem for å ha ;)
 

Tonny Kluften

Administrator
Men nofollow er i utgangspunktet laget til å bruke på linker man ikke vet om er bra eller ikke, altså brukergenererte linker. Blogger og.lign.
Altså skal i utgangspunktet Google ikke dømme siden din utifra om det er nofolow eller ikke. Alt google skal vite er at linken kan være dårlig, men at den også kan være bra.
 

picxx

Well-Known Member
Men nofollow er i utgangspunktet laget til å bruke på linker man ikke vet om er bra eller ikke, altså brukergenererte linker. Blogger og.lign.

nofollow er for å markere linker som IKKE er med i ditt innhold (f.eks. innloggingslinker, linker på forms og linker som betaler for å få en link på siden din)...alt dette selvsagt ifølge en eller annen idiots retningslinjer.
 

Ctech

Medlem
Nå jobber jeg med å oppdatere "meta description". Og i den anledning lurer jeg på hva som er best.

Artikkel:

Nåværende Ingress/Description:
Candida er en sopp, som skal leve i tarmen vår i harmoni med bakteriene, for å fordøye den maten vi (...)

Vurderer ny:
Candida plager? Akupunktur og Soneterapi er kjennt for å hjelpe mot Candida. Les mer om Candida i her

Viktige søkerord: Candida og akupunktur

Terapi type:

Akupunktur:

Eksisterende Ingress/Description:
Akupunktur, Oslo: Er en behandling som skjer via akupunktur nåler. Disse settes i punkter som har forbindelse med alle kroppens organer. Her kan en rette på muskel stramninger, feil funksjoner i deler av kroppen, styrking av energier etc

Ny:
Akupunktur behandling? Vi i Alternativ Medisin Røa, Oslo har over 20 års erfaring med Akupunktur. Klikk her for mer informasjon om vår Akupunktur behandling.

Viktige søkerord: Akupunktur Oslo


Takk for help
 
Topp