Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Organisering av Blogg

Bozo

New Member
Jeg har drevet en nettbutikk i snart ett år, ingen store inntekter (ca. 50k) uten å ha markedsført nettsiden noe særlig (just testing).

Jeg har en gammel nettside (annet domene enn nettbutikken) som jeg har drevet i noe over 10 år, ganske godt innarbeidet, (uten noen form for reklame og overhodet ingen form for SEO) som jeg har linket fra til nettbutikken. Denne nettside har pagerank 5 i Google og ranker bra for en del relevante søkeord (mellom 1 og 10). Denne siden er bygget opp i et selutviklet databasesystem med ASP og mange av de dynamiske sidene med meget bra innhold har ingen pagerank (hadde mellom 2 og 4 tidligere, men nå ingen), selv om de har bra possisjonering på søk for relavante søkeord.

Nå har jeg tenkt at jeg kanskje skal bli mer bevisst i forhold til markedsføring. Har tenkt tanken om å opprette en WP blogg - brukt som CMS system - med relevante artikler som kan bidra til å drive kunder mot nettbutikken.

Spørsmålet som jeg kunne tenkt meg noen synspunkt på er:

Dersom nettbutikken (zencart) ligger udner et domene, las oss is www.minide.com - ville det være lurest i installere WP som en underkatalog (www.minide.com/Wp) eller ville det være en bedre ide å opprette den som frittstående, eks. MinIdè og linke fra blogg til butkk?

Spørsmålet retter seg inn mot to problemstillinger: SEO og sikkerhet.
 
Topp