Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Origo.no

MHP

New Member
Hei,

Noen som har erfaringer fra/ tanker om det norske nettsamfunnet Origo?

Jeg vil tørre å påstå at forum aldri har slått helt an i Norge, vertfall ikke hvis man sammenligner med Sverige. — Kanskje Origo kan bli den nye store kommunikasjonsplattformen her til lands? Leste at de legger ekstra til rette for at det du bidrar med skal få oppmerksomhet. Bla ved å dele inn i lokale soner, samarbeide med aviser og få personer med makt til å benytte plattformen. Høres jo bra ut? Siden vi er et lite land med ”liten” aktivitet på forum trenger vi kanskje litt ekstra hjelp for å bli hørt?
 

MHP

New Member
haha, det er det nok ikke.. Studerer digitale medier i Sverige og jobber for tiden med en analyse av nordmenn sitt forhold til sosiale medier. Kom over origo i dag og synes det høres ut som noe som kan slå an i Norge. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer/ tanker om dette? Mulig jeg tar feil
 

picxx

Well-Known Member
Origo har vært diskutert tidligere her på WF.
Konklusjonen var meget dårlig brukervennlighet og omtrent null reach.

Vet at enkelte lokalaviser benytter plattformen som sosial plattform, men regner med det da har vært en meget ivrig selger som har halt i land avtalen.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Til å være norsk er det vel ganske mange som bruker origo, men det blir litt feil å se på det som et nettsamfunn på samme måte som f.ex. facebook. Det er heller en slags (litt snodig) blanding - litt facebook og litt wordpress, som jeg har forstått det.

Tror heller ikke det er noen overivrig selger som har fått solgt det inn til alle de nettavisene, tror ikke de i det hele tatt har noen dedikert selger, de som lager det (og ikke tror jeg han fyren her har noe å gjøre med dem heller). Det er samme gutta som står bak underskog.no, Bengler

Derimot - at forumer aldri har slått helt an i norge? Hallo? Det er da masse forumer som både er og har vært kjempepopulære i norge? Kanskje de er litt på tilbaketog nå etter facebooks inntreden og dominans de siste årene, men at de aldri har slått helt an er helt på bærtur.
 
Sist redigert:

Erlend

Medlem
Origo har vært diskutert tidligere her på WF.
Konklusjonen var meget dårlig brukervennlighet og omtrent null reach.

Vet at enkelte lokalaviser benytter plattformen som sosial plattform, men regner med det da har vært en meget ivrig selger som har halt i land avtalen.

Enig i at det er svært dårlig brukervennlighet.
 
Topp