Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oversetter tekster mellom norsk og engelsk

Magnus_BL

Medlem
Trenger du hjelp med å oversette en tekst fra engelsk til norsk, eller fra norsk til engelsk? Du har funnet riktig person.

Jeg er bilingval med engelsk og norsk bakgrunn. Jeg tar på meg små eller store oppdrag med å oversette tekster fram og tilbake fra norsk og engelsk. Jeg har kompetanse innenfor alle sjangrer; alt fra sangtekster til avanserte instruksjonsmanualer kan oversettes mot betaling. Ingen utfordring er for stor.

Jeg tilbyr - som en vareprøve - å oversette en tekst på opptil 250 ord gratis for medlemmer på Webforumet med over 100 innlegg.

Jeg tar betalt 0,35,- NOK per ord. Dette gjelder alle typer oppdrag. Betaling går via PayPal eller nettbank. Kontakt meg gjerne på e-post eller privat melding.

epostaddresse.png
 

comichael

Medlem
I praksis betyr dette så vidt jeg har skjønt midlertidig ansettelse + at oppdragsgiver må betale arbeidsgiveravgift. Stemmer det, og er det noe annet man må ta hensyn til når den som ikke utfører arbeidet har eget foretak?
 

hansvh

Medlem
Fant ikke noen bedre kilde enn Aftenposten just nu, men Tjen tusener skattefritt på hobby

Oppdrag under tusenlappen: Lønnsinntekt fra samme arbeidsgiver på inntil 1000 kroner pr. år er skattefritt og skal ikke oppgis, både som vanlig arbeid og hobby. Du kan ha mange ulike arbeidsgivere som betaler deg inntil 1000 kroner i ett kalenderår. Så lenge lønnen eller honoraret er under tusenlappen fra hver, slipper du å betale skatt.Arbeid i hjem: Fra i år har Stortinget doblet grensen for skattefrihet ved arbeid i hjemmet. Det betyr at hvis du tar arbeid der utbetalingene er 2000 kroner eller mindre, er ikke den du tar arbeid hos pålagt å lønnsinnberette beløpet til skattemyndighetene, og for arbeidstager er inntekten skattefri og skal ikke føres opp på selvangivelsen.
 

comichael

Medlem
Takk, den artikkelen lå langt bak i hukommelsen. Oversettelse, som det er snakk om her, går vel under "Arbeid i hjemmet" (regner med de ikke snakker om husarbeid som i rengjøring) slik at grensen er 2000 kr året cash uten at det er snakk om at jobben er svart.
 

Magnus_BL

Medlem
Nei; jeg har ikke eget foretak og jeg kan ikke sende faktura.

Jeg revurderer utsagnet. Faktura Larsen fikser jobben.

Fant ikke noen bedre kilde enn Aftenposten just nu, men Tjen tusener skattefritt på hobby

Oppdrag under tusenlappen: Lønnsinntekt fra samme arbeidsgiver på inntil 1000 kroner pr. år er skattefritt og skal ikke oppgis, både som vanlig arbeid og hobby. Du kan ha mange ulike arbeidsgivere som betaler deg inntil 1000 kroner i ett kalenderår. Så lenge lønnen eller honoraret er under tusenlappen fra hver, slipper du å betale skatt.Arbeid i hjem: Fra i år har Stortinget doblet grensen for skattefrihet ved arbeid i hjemmet. Det betyr at hvis du tar arbeid der utbetalingene er 2000 kroner eller mindre, er ikke den du tar arbeid hos pålagt å lønnsinnberette beløpet til skattemyndighetene, og for arbeidstager er inntekten skattefri og skal ikke føres opp på selvangivelsen.

I og med at jeg ikke eier et foretak tar jeg på meg oppdrag opp til 2000 kr.
 

webpiken

Medlem
Arbeid i hjem: Fra i år har Stortinget doblet grensen for skattefrihet ved arbeid i hjemmet. Det betyr at hvis du tar arbeid der utbetalingene er 2000 kroner eller mindre, er ikke den du tar arbeid hos pålagt å lønnsinnberette beløpet til skattemyndighetene, og for arbeidstager er inntekten skattefri og skal ikke føres opp på selvangivelsen.

Husk da at "arbeid i hjemmet" betyr at du drar hjem til noen og utfører et arbeid i deres hjem, for eksempel om du tar en rundvask hos noen.

Det betyr altså ikke ting man jobber med hjemmefra.
 

comichael

Medlem
I og med at jeg ikke eier et foretak tar jeg på meg oppdrag opp til 2000 kr.

Det er vel ikke noe problem å ta større oppdrag - men oppdragsgiveren må da betale arbeidsgiveravgift i tillegg. Det er ihvertfall hva min regnskapsfører har sagt om dette.

Edit: Men da må du altså betale skatt.

Er det forresten ingen øvre grense for antall småoppdrag / totalbeløp man kan ta skattefritt?
 
Sist redigert:

Magnus_BL

Medlem
Jeg tilbyr nå som en ekstra tjeneste å skrive artikler for artikkelmarkedsføring. Jeg tar kun betalt dersom artikkelen blir godkjent.

Jeg tar betalt 200,- NOK per artikkel jeg skriver. Det kan være om hvilket som helst tema. Artiklene blir på mellom tre hundre og fem hundre ord.
 
Topp