Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overtakelse av nettsider i forhold til adsense

Web2000

Medlem
Har et spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare på.
Jeg vurderer å kjøpe noen nettsider som det pr. dags dato er adsense på.
Jeg har ikke adsense konto selv pr. dags dato, men ønsker å opprette egen adsense konto.
Vil det by på noen problemer å overta/kjøpe disse nettsidene og legge ut nye google adsense annonser fra min nye adsense konto?
Noe spesielt jeg må foreta meg i forhold til google, når det gjøres på denne måten.
Tenkte kanskje at google vil registrere noen "uregelmessigheter" hvis de merker at det er blitt brukt 2 ulike adsense kontoer på samme sider innenfor kort tid liksom.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det skal ikke by paa noen problemer nei. Det er mange nettmagasiner og blogger som har opp til flere adsense publisere paa samme domene. Det er ogsaa hele forum (f.eks digitalpoint med flere hundre tusen medlemmer) som kjorer shared revenue hvor det byttes mellom tusenvis av forskjellige adsense kontoer.
 

Web2000

Medlem
Ok. Takk for svar. Da regner jeg med at det ikke byr på noen problemer.
Sier retningslinjene til google noe om bruk av andre annonsører på siden? Er det f.eks lov å bruke Tradedoubler sine annonser på en side hvor du også har adsense annonser?
 

Adrian

New Member
Det er fullt mulig å bruke mange annonsører på sidene. Bare husk på:
- Ikke ha mer enn 3 adsense annonser på hver side.
- Ikke bruk tekstannonser som ligner på google sine på samme side som adsense.
- Ikke tukl med annonsene (legge bilder ved siden av annonsene etc.).
- ALDRI klikk på annonsene på siden din!

Følger du disse enkle reglene klarer du deg fint.
 

Web2000

Medlem
Ser nå at tradedoubler har kommet med en ny annonsetype, som likner veldig på adsense annonsene..
Vil det være mot retningslinjene til google og ha slike tradedoubler annonser på samme side som google adsense?
 

picxx

Well-Known Member
Om du velger den tekstvarianten, så ja.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Er også litt nysgjerrig på dette... noen som vet hvordan det vil være å bruke TD-match og adsense f.ex. annenhver gang på samme posisjon, men ikke _samtidig_ på samme side?

Nå er det vel også en mulighet å bruke vanlige grafiske bannere istedet på td-match, så det er jo en måte å omgå problemet, selv om jeg forestiller meg at tekstvarianten kan funke litt bedre på en del sider.
 
Sist redigert:

Web2000

Medlem
Adsense retningslinger, roboter

Det står følgende i retningslinjene:

Forbudte bruksområder. Du skal ikke, og heller ikke autorisere eller oppmuntre noen tredjepart til å: (i) direkte eller indirekte generere søk, Henvisningshendelser eller visninger av eller klikk på Annonser, Koblinger, Søkeresultater eller Henvisningsknapper (inkludert, men ikke begrenset til, klikk på ”spill av” for videoannonser) gjennom automatiserte, villedende, uærlige eller uredelige midler, inkludert, men ikke begrenset til, gjennom gjentatte manuelle klikk, bruk av roboter eller andre automatiserte søkeverktøy og/eller datamaskingenererte søkeforespørsler, og/eller uautorisert bruk av andre tjenester eller annen programvare for søkemotoroptimalisering

Hva mener google her med roboter?

Vil en slik meta tag generator som dette da være i strid med retningslinjene?

TrafficZap Free Traffic
 

Web2000

Medlem
Google får vel med seg det meste? Har hørt mange har blitt utestengt på grunn av "filleting" og bagateller.
Men en slik meta tag generator (som også tar for seg noe robot greier som jeg ikke vet hva er) er altså lovlig?
Det er altså ikke "slike" roboter som google omtaler som ulovlige?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Altså... kan du noe særlig html? Den der gjør ingenting annet enn å fylle ut metataggene dine for deg, bare tull å bruke den, du kan like gjerne bruke notepad, bare du husker på å fylle ut de forskjellige punktene. Ikke er det noen "bot"/robot på noen måte heller, det er en generator, som sikkert kan være kjekk for folk som aldri har laget en nettside før, men som bare er tull hvis du i det hele tatt har noen anelse om hva du driver med.

Slike metatags er i alle fall noe som bør være på siden din (ihvertfall i gamle dager, vet ikke om det er like viktig nå lenger?), og var beregnet på at søkemotorer og sånt skulle vite hva siden din handlet om, for å gi bedre søkeresultater, og det var gjerne "description"-punktet som kom opp i beskrivelsen av siden i søkeresultatene.

En bot slik som google snakker om den, er et program som flytter pekeren rundt på skjermen din, og klikker på annonser og forskjellige sider på sidene dine, uten at du (eller noen annen person) trenger å styre det.
 
Sist redigert:
Topp