Kjapp og trygg hosting for Wordpress

På utkikk etter en copywriter (Norsk)

Dee

New Member
Hei.

Jeg trenger sårt en copywriter for å avlaste meg pga stadig økende mengde med content som trenger tekst til.

Desverre så er det såpass mye dårlig der ute at jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal starte nå som jeg ønsker å etablere et profesjonelt forhold til en blivende writer som forhåpentligvis leverer i tide, er kostnadseffektiv, evner å sende faktura, og selvfølgelig skriver bra.

Tidligere kandidater har vært useriøse, og det største problemet har vært "reinspikka" kopier av annen tekst som ligger på nett.

Har dere noen tips til hva jeg burde se etter, hvor jeg burde se, hva betalingen burde ligge på o.l?

Litt info: Jeg trenger butikkbeskrivelser, produktbeskrivelser, og diverse kreativt innhold. Det må selvfølgelig være unikt.
 

mra

Active Member
Helt enig i at det er mye dårlig der ute, men mye av grunnen er nok også at betalingsvilligheten blant kundene er såpass dårlig. Skal du kunne leve av å skrive, bør du vel ha rundt 2kr. i snitt pr. ord, og da blir det ofte for kostbart for de fleste. Jeg kjenner til et par profesjonelle copywritere i Norge, som lever bra og har nok å gjøre, men de jobber utelukkende på timesbasis og ikke på akkord.
 
  • Like
Reaksjoner: Dee

Msites Ltd

Livsnyter
Tror nok som det blir skrevet her at mye av grunnen er at det også både betales for dårlig og bransjen på denne side har akseptert dårligere kvalitet for mindre penger.

Spørsmålet er jo om du har søkt etter de rette kandidater, betaler godt nok og har satt klare kriterier for hva som er dine kvalitetsmål.
 
  • Like
Reaksjoner: Dee
Topp