Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Page strength SEO Tool

peterandrej

pensjonert moderator
Som en god pekepinn på hvordan du ligger an sånn ute i den store verden, kan du benytte SEOmoz sin Page Strength Tool, et verktøy som analyserer siden din utifra flere elementer. Deriblant antall innlinker, pagerank, linker fra wikipedia, osv. Ganske nyttig egentlig, og morsomt å følge med på.

Min blogg | Peterandrej har en score på 5 av 10. Lenge lå scoren mellom 3 og 4, men i det siste har bloggen krøpet litt oppover. Hovedsaklig skyldes dette forholdsvis mange innlinker, som er noe jeg følger med på.

Ifølge Yahoo site explorer har bloggen drøye 19000 linker til selve domenet, med drøye 18000 linker til full url. Dette er opp drøye 4000 bare siste måneden, og skyldes mest sannsynlig utbredelse av templater jeg har laget.

Slike tall er morsomt å følge med på, og kan brukes som en pekepinn på om du gjør noe lurt eller dumt. Går tallene opp fortsetter du i samme sporet, går de ned får du finne på noe nytt. Spesielt kan du bite deg merke i at verktøyet ser på linker fra for eksempel Wikipedia og .gov domener. Disse skal visstnok ha verdi i forhold til pagerank i Google.

Se verktøyet på:
SEOmoz | Page Strength SEO Tool
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Morsomt verktøy, men igjen bedre tilpasset engelske sider. Men de gir deg allikevel en god pekepinne om hvordan du ligger ann..

Når jeg får litt mer tid for hånd, kommer jeg til å starte utviklingen av slike verktøy for WF, som vil bli tilpasset norske sider. Om noen ønsker å delta er det bare å fyre på, enten ved programmering eller donering - alle moner drar.
 
Topp