Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pagerank oppdatert

amaheath

Medlem
Nå har Google akkurat oppdatert pagerank i toolbaren sin, men det er kanskje gammelt nytt?

Uansett, det var på tide.... :)
 

zapotek

Medlem
Ser at de fleste webmastere sier at den og den nettsiden har et spesifikk pagerank. Saken er at alle undersider på et nettsted har ulik pagerank. Ofte er det sånn at en underside med mange innlenker har høyere pr. enn f.eks. forsiden.
 

picxx

Well-Known Member
Synes det bare blir lengre og lengre mellom PR oppdateringer fra google jeg,
noe som kanskje kan fprståes dithen at google selv ikke synes dette kriteriet er særlig viktig lengre?
Likevel er det jo en drøss tullete "webmastere" som fremdeles sverger til å bedømme en side mest basert på sidens PR (om man f.eks. skal kjøpe eller bytte linker).
 

Morph

Svart belte i snoking
Jepp, det har blitt mer en fetish for mange. Jeg har begynt å bruke SEOmoz - de har ekstremt mange nyttige tools. Du kan enkelt sjekke SERPs i alle land, du kan sjekke backlinks (mye mer akkurat enn Google og Yahoo) og mye mer. I tillegg har de noe som heter SEOmoz Rank, som faktisk er skremmende lik Google sin. Jeg ser at de scorer likt på veldig mange sider. SEOmoz oppdaterer seg også ofte.

Dette koster jo litt, men du kan laste ned toolbaren. I toolbaren står blant SEOmoz Rank (gratis).
 

KBleivik

Banned
Dersom dere søker på

matt cutts pagerank

vil dere finne ut at den ikke er så viktig lenger. Google's interne siderang som vi ikke kjenner, er en viktigere parameter. Sider kan ha 0 i siderang og forsatt være nummer 1 på Google's resultatsider. Jeg så selv hvor lett det var å manipulere ToolBar rangen (TbRang). Det var jo bare å submitte til noen norske portaler så hadde man TbRang 3. Dersom man hostet sidene hos Domeneshop.no fikk man tidligere automatisk siderang 4, antagligvis fordi de inngikk i et nettverk Domeneshop hadde.

Mitt råd:
Skriv naturlig med gode metatagger, mappestruktur (som gjerne reflekterer nøkkelord's tagger), overskrifter så vil man forhåpentligvis få semantiske stabile inngående lenker. Skrive gjerne tekst øverst på siden og rundt bilder, videoer og annet dynamisk innhold. Meta tagger er ikke så viktig for Google lenger, men en god beskrivelse kan være viktig. Selv kan jeg bruke den når jeg lenker til en side. Du kjenner best din site og kan gi den beste beskrivelsen. Nøkkelord kan være viktig. Personlig bruker jeg ikke noe verktøy til å analysere nøkkelord. Skriver som sagt naturlig for weben med å bruke den inverse innholds pyramiden - kjent av journalister i årevis. Det vil si at det viktigste kommer først, gjerne i en ingress og ikke i konklusjonen.

Stabile semantiske lenker fra autoritative sider er viktigere enn Google's TbRang.

Gikk opp fra 3 til 4 på en av sidene mine, men ville heller ha rykket opp en plass i SERP for å si det sånn...

Nemlig. Kan grunnen være at du har fokusert for mye på TbRang?

Dette koster jo litt, men du kan laste ned toolbaren. I toolbaren står blant SEOmoz Rank (gratis).

Ja det koster ihvertfall tid. Dette er keiseren's nye klær. Det er skrevet side opp og side ned om den på nettet. Utrykk som QualityRank (QR), TrustRank (TR) har også vært lansert.

Skriv (publiser) naturlig (innhold) for webben. Dataminings algoritmene blir mer og mer avanserte.

Noe litteratur for den interesserte på [surftoolbar.com]. Spesielt boken om Google PageRank and beyond. Den krever matematisk bakgrunn for å forstås til bunns.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Hva er TbRang?
 
Topp