Kjapp og trygg hosting for Wordpress

pagerank på nettsider

Har forstått det slik at det er viktig å få innlenker fra andre nettsider ifht å indeksere høyt i google.... -og jo høyere pagerank siden som lenker har, jo bedre.

Men hvordan vet jeg hvilken pagerank ulike sider inkl min egen har?
 
Tusen takK!
Vet du hva som teller mest i fht å få en høy pagerank? Godt innhold? :eek:)
Ser f.eks at bloggen vår har høyere pagerank enn selve nettbutikken...
Det er jo mye "lettere" å skrive godt innhold i en blogg enn i en nettbutikk.... Hvor mye kan man egentlig skrive om en genser??
Noen tips??
 

zapotek

Medlem
Så en lenke fra en pr0 side er like mye verdt som en pr5 (om alt annet er likt)?

Nei, Kongen prater tull. Får du en lenke fra f.eks. hovedsiden til Adobe.com så vil du ved neste PR-oppdatering ha ganske høy PR selv om dette skulle være den eneste lenken du har.
 

zapotek

Medlem
Ekstern PR hjelper deg ikke, ekstern relevans hjelper deg.

Lenker fra relevante nettsteder er selvsagt best, men å si at du ikke får høyere pagerank av å få en lenke fra f.eks. en nettside om bananer med pagerank 10 til en nettside om kråker med pagerank 0 blir fullstendig feil.

En annen diskusjon er om Google kommer til å droppe pagerank i fremtiden (ihvertfall pagerank som VI kan se).
 

picxx

Well-Known Member
PageRank er som gammelost.
Noen liker den og verdsetter den nesten like høyt som sine barn, mens langt de fleste faktisk ikke makter lukta av den engang.
 

SuperSet

Medlem
Page rank gir en indikator, men ja ikke helt optimalt.

Sjekk inn linker på siden du skal ha linken din på også en god indikator.

Noen sider som er klasifisert for å selge linker blir ikke direkte punisha av google men alle linkene på den siden vil ikke gi noen juice til de andre sidene den linker til...

Thrust rank derimot... men denne er dypt inni googles algorytme og umulig for oss å sjekke :p
 
Vil anbefale å lese litt på PageRank - Wikipedia, the free encyclopedia en ting som er helt klart er at Google selv ikke ønsker å si nøyaktig hvordan dette virker. Og at de fra tid til annet forandrer deler av systemet, både for at folk ikke skal kunne utnytte det og for at det skal være fleksibelt.

Noe som er ganske klart er at jo mer relevant linker fra og til din side er jo høyere skal du ranke. Og jo flere ganger ord på sin side blir nevt jo bedre er det, til en vis grad. Logisk nok skal det ikke hjelpe og skrive "genser, genser, genser, genser, + 250 ganger" og få bedre ranking av den grunn.
 
jeg var på forelsning med Opera Software for en ting tilbake og en ting han som foreleste var veldig opptatt av var mer css og mindre bilder. Jeg ser at du har mye bilder på guttelus, og at ingen av dem har alt-tagger. tips til bra forum som omhandler seo: forums.seochat.com
 
Topp