Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pay Pal - ta ut penger med kort

xenimus86

Medlem
Vet noen av dere om det er mulig å få et uttakskort av PayPal som man kan gå i vanlig minibank å ta ut penger med?

Evt. finnes det tilbydere som jeg kan overføre PP-pengen til, for så å ta ut?

Altså: Slik at man slipper å være innom personkontoen sin med PP-pengene, men tar dem direkte ut med andre typer kort.

Har en kunde av meg som lurer på det, i forb. med poker, o.l. ..
 

hansvh

Medlem
Vet ingenting om Pay Pal, men som nevnt i annen tråd er Neteller "banken" du er på jakt etter.

Kortet deres er gratis, men det kommer gebyr på ca. 30 NOK + 3% av summen for å ta ut i minibank. Bruk i butikk er gratis, dog er det ikke alle butikker som godtar kredittkort.

Når dette er sagt synes jeg godt kunden din skal betale skatten sin.
 

picxx

Well-Known Member
epassporte gir deg visakort.
Koster $2 for hvert uttak + evt. gebyr minibanken tar.
Overførsel mellom PP og epassporte må du ordne med selv.

Er også en annen tjeneste som tilbyr matsercard, men husker ikke navnet akkurat i farten.
 

Fredrik

Medlem
For å si det slik: Alt dette skjer elektronisk. Skatte etaten er muligens underbemannet men de er ikke dumme. Snakker vi derimot hawala eller hva det heter så er ikke det elektronisk. Jeg ville ikke en gang prøvd noe slikt da det ikke er noen tvil om at man på et eller annet tidspunkt vil bli fersket så lenge det er elektronisk.
 

xenimus86

Medlem
Vet ingenting om Pay Pal, men som nevnt i annen tråd er Neteller "banken" du er på jakt etter.

Kortet deres er gratis, men det kommer gebyr på ca. 30 NOK + 3% av summen for å ta ut i minibank. Bruk i butikk er gratis, dog er det ikke alle butikker som godtar kredittkort.

Når dette er sagt synes jeg godt kunden din skal betale skatten sin.

Ja, han nevnte noe om neteller! Glemte helt dette.
Ja, jeg har sagt det til han at han mest sannsynlig ikke slipper unna. Men han mener at de utenlandske kort-tilbyderene ikke melder om overførsler til norge..

Når det er sagt, har jeg også bedt han om å betale skatten sin :p Ihvertfall å prøve!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Har en kunde av meg som lurer på det, i forb. med poker, o.l. ..

Det er vel noe som heter medskyldigheter også...? Jeg mener, hvis man opplyser kriminelle om at "den banken har ikke vakter fredager mellom 1530 og 1600, og da står det et vindu åpent i hvelvet.." så er vel ikke det direkte lovlig..?

Du får heller bare gjøre som jeg bruker å gjøre når jeg får tilbud om å gjøre kriminelle ting. Det hender av og til. Stort sett av typen "...du kan ikke bare ta denne jobben svart da...Ingen som får vite det... Så slipper jeg den momsen og sånn...." Da er mitt svar veldig enkelt:

Nei, det blir ikke aktuelt.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette må være forumet med flest lovlydige brukere virker det som! For hver gang vi har noe om snusk og fusk rundt penger så hyler alle om å skatte etc....
Synes dette er litt merkelig med tallene som dukker opp fra både SSB, politi, skatteetat etc hvor snittallene tilsier at noen av disse menneskene også skulle befinne seg her inne.

Så til spørsmålet - det er mulig å få seg konto i en off-shore bank, på samme måten som man kan etablere selskap i skatteparadiser. Og, den dagen norske myndigheter har både ressurser og lov til å sjekke alle transaksjoner ligger samtlige av oss i grava!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Dette må være forumet med flest lovlydige brukere virker det som! For hver gang vi har noe om snusk og fusk rundt penger så hyler alle om å skatte etc....
Synes dette er litt merkelig med tallene som dukker opp fra både SSB, politi, skatteetat etc hvor snittallene tilsier at noen av disse menneskene også skulle befinne seg her inne.

Det finnes nok uærlige og snuskete sjeler på WF også. Men jeg tror ikke mange av disse skriver innlegg i tråder som dette. De holder lav profil vettu.

Eller antyder du at det er en viss dobbelmoral ute og sykler på WF?


Så til spørsmålet - det er mulig å få seg konto i en off-shore bank, på samme måten som man kan etablere selskap i skatteparadiser. Og, den dagen norske myndigheter har både ressurser og lov til å sjekke alle transaksjoner ligger samtlige av oss i grava!

Ehhh nei...? Siden alt blir lagret elektronisk, siden alle banker (også stadig flere internasjonale) melder fra om mistenkelige transaksjoner, siden alle butikker melder fra om mistenkelige transaksjoner, så skal det jo mindre til enn du tror.

De er jo ikke idioter i skatteetaten. Kjører du rundt i Porsche, eier fem hus og åtte lystbåter - men har en skattbar inntekt på 14000 kr i året - så ringer det jo selvsagt noen bjeller her og der.
 
Topp