Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pay To Play

picxx

Well-Known Member
Vet ikke om noen har hørt om dette programmet, men snubla over det på en liten søkerunde på google her nå.
Sjekka opp sida, og googlet også navnet, om det evt. skulle være scam, men fant ikke annet enn at folk mente det ville være et fryktelig uromoment på sidene deres.

Pay To Play[aff. link] er et program hvor du limer inn en javasnippet på siden din, og får betalt for hver enkelt besøkende som oppholder seg lengre enn 2 sekunder på siden din.

Selve snippeten spiller av et 5sekunders langt reklameinnlegg, men du vil få betalt uavhengig om brukeren faktisk har lyd på eller ikke.
Programmet er fremdeles i BETA, og vil først åpne (og begynne å spille reklamer) den 1. februar.

Du vil få betalt 25% av inntekten programmet får av annonsene. En forventet eCPM på programmet er $2.50-$7.50, noe som ikke er så galt når man får betalt for 100% av den trafikken man har på siden. (er ikke sikker på om man får bruke dette på adultsider, men isåfall kan man fort gjøre seg noen kroner i løpet av en dag).

Jeg kan ikke stille noen garantier for dette programmet annet enn at jeg ikke kom over noe som satte dem i direkte kontakt med scam.

Om du signer opp på programmet setter jeg pris på om du bruker affiliate linken min:
NetAudioAds Pay-Per-Play

Direkte link:
NetAudioAds Pay-Per-Play

Syntes ihvertfall det var verdt å nevne programmet :)
 

picxx

Well-Known Member
isj, lyd? syns det høres veldig irriterende ut for brukerne jeg? :/ er litt skeptisk, selv om pengene ikke høres så gale ut

Tenkte litt på dette i ettertid at det hadde jo vært mulig å poppe en konsoll når brukerne forlater siden med denne koden på?

Da hadde de mest sannsynlig trodd at de hadde fått en popup fra den siden de kom til + at du hadde fått spilt dine 2 sekunder for å dra siste rest ut av en bruker som likevel er på tur ut i hutiheita.

Mulig det hadde gått?

Forøvrig er ikke dette programmet noe som helst å satse om du driver en kvalitets side...da bør det være stort No-NO.. :)
(På landingssider, MFA sider, satelittsider og andre drittsider er det mulig å kjøre slikt.. )
 

picxx

Well-Known Member
Har noen en url til en nettside som bruker dette systemet i dag?

Mvh
Bjørn Jarle

De hevder at det er 108 millioner sider som har innstallert koden og er klar til at de går live.
Det er inegn som aktivt bruker dette enda, da de ikke vil starte å kjøre annonsene før den 1.ste februar.
Det ligger et og annet testklipp av annonser på sidene deres.

Får litt sånn uggen følelse etterhvert når jeg leser meg innover sidene deres, tall de opererer med, og at de faktisk tilbyr en hostet white label side til over $50.

Vel, det er ikke lenge igjen til 1. februar :D
 

picxx

Well-Known Member
Humm... Ikke for norskspråklige sider, tydeligvis:

"Make sure and place PPP ads only on English speaking websites."

Mvh
Bjørn Jarle

Hvor fant du dette?
Tråla meg gjennom hele TOS'en deres uten å finne dette + noe som helst om adultsider jeg.
Synd at det kun var engelske sider :(
 

Bjrl

Medlem
På FAQ'en. Et stykke ned står det:

"QUESTION: I'm in the UK, will I be able to run PPP ads on my UK sites or will they generally be advertisers directed at the USA market?

ANSWER: Anyone in the world can earn by running PPP ads. Currently only ads served in the English language are available. Make sure and place PPP ads only on English speaking websites."

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Fint at de plasserer slikt i en liten FAQ istedet for å ta det med i TOS da...(idioter!)
 
Tenk deg at du sitter og hører på webradio. Så kommer favorittlåten..

Midt inni låten kommer det reklame. Irriterendes eller man surfer rundt og har glemt og skru ned høytalerene. Og så plutselig kommer det høy lyd ut av høytalerene. Nær døden opplevelse med en gang.
 
Topp