Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Paypal valutakonverteringsgebyr

axlmaus

Medlem
I dag sendte jeg $146 til en produsent i kina.

I følge paypal tilsvarte dette 887 NOK, men i følge google (og andre kilder) skulle 146 USD tilsvare ca 850 NOK.

Det er nesten 40 kroner forskjell. Spørsmålet er, er dette på grunn av valutakonverteringsgebyr?
I så fall, hvorfor står det 0,- i kolonnen gebyrer når jeg ser på loggen?


Jeg sitter med en litt kjip følelse, at det er sånn paypal tjener millionervis, kanskje også milliarder, på at de lurer inn avgifter og ekstrabeløp som på en måte sklir mellom linjene, og at det ikke er så store beløp at folk flest gidder å mase med det.

I brukeravtalen står det at det er 3% overføringskostnad fra NOK til USD, noe som skulle tilsvare ca 25,- for mitt beløp, da er det 12,- som står igjen som ikke er gjort opp for.

Hvor mange tusen overføringer står paypal for hver dag?
Lurer de litt og litt penger ut av ALLE kunder ved ALLE transaksjoner?
 

amaheath

Medlem
Hvis du endrer innstillingene og setter primær valuta til USD før du handler i USD, så slipper du den konverteringen.

Det blir som de butikkene i utlandet som spør om du vil handle i NOK eller lokal valuta, da tar de sin egen vekslingskurs.

Ikke så lett å finne det menyvalget men det ligger på min profil, mine penger, PayPal-saldo.
 

axlmaus

Medlem
Hvis du endrer innstillingene og setter primær valuta til USD før du handler i USD, så slipper du den konverteringen.

Det blir som de butikkene i utlandet som spør om du vil handle i NOK eller lokal valuta, da tar de sin egen vekslingskurs.

Ikke så lett å finne det menyvalget men det ligger på min profil, mine penger, PayPal-saldo.

Pengene kommer inn fra min nettbutikk, som er norsk, og hvor alle beløp opplyses i kroner.
Kan jeg likevel ha USD som standard, og derav ikke "miste" noen penger på veien?
 
Topp