Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PHP-filer blir blanke ved lagring

Tonny Kluften

Administrator
Jeg redigerer i wordpress-admin som vanlig, f.eks. author.php. Det som skjer når jeg har redigert fila og lagrer den er at alt innhold forsvinner, den blir blank.
Det skjer i IE, FF og Chrome. Og på to forskjellige cPanel-kontoer på samme VPS.

Det som skjer er dette:
- Jeg åpner Wordpress admin og går til redigeringssiden for f.eks. author.php
- Der ser jeg koden, altså innholdet i den fila.
- Jeg redigerer innholdet og klikker "Lagre"
- Fila blir blank og innholdet forsvinner fra nettsida.

Alt tyder på at det er noe rart med serveroppsett eller lign. For det første skjer det med tre nettlesere og på flere cPanelkontoer, så det er ikke cache i nettleser eller feil på wordpress-installasjonene.
Kan det være noen tillatelser som er endret på serveren som forårsaker dette?

Aldri vært borti dette før. Noen som vet hvorfor det skjer?
 
Sist redigert:

eplebiten

Medlem
Er "Display errors" (display_errors) deaktivert for PHP?

Du finner innstillingen i WHM: Service Configuration >> PHP Configuration Editor >> Advanced Mode
 

eplebiten

Medlem
Hvis den ikke er av vil feilmeldinger ikke vises. I noen tilfeller hvor dette skjer ender det opp med at siden ikke vises. Det kommer noe an på hvilken feil det er.

Uansett kan du deaktivere Display errors når du får fikset feilen ettersom den kan oppgi informasjon til uvedkommende som foreksempel brukernavnet i cPanel.

Hva sier loggen for feilmeldinger i cPanel? Du kan finne denne på hver enkelt cPanel-konto
under Logs (Error Log).

Bruker du den samme malen på alle sidene?
 

Bjørnar

Gründer
Sjekk functions.php i en editor, via ftp?

Edit: det gjelder flere installasjoner, ja? I så fall er ikke mitt forslag en løsning.
 
J

Jiberish

Guest
Det er ikke et tema som sjekker om du endrer innhold i enkelte filer? Hvis du f.eks. fjerner lenken til den som har laget temaet osv?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det kan være det er en utvikler som misliker endringer til sin theme, men hvis det samme skjer med en std. theme er det kanskje en plugin?
Hvis ikke det heller vil jeg tro noe på Apache-nivå, men det kan godt ISPen som styrer serveren finne ut av for deg.

Vil tippe at WP skrur av display errors, men kanskje finens det en error-logfile.
 

peterpan

Medlem
Det var jo en veldig merkelig feil dette her da. Hvordan logger du feil
i din apacheserver-config da?

Om loggingen står på og den fungerer som det skal, prøv å utfør denne
handlingen som gjør at feilen oppstår og så går du til
mappen som inneholder log-files. Muligens /var/log/apache2 og
ser på slutten av den korrekte filen. Sikkert den siste errorfilen som
har blitt endret på.

Kanskje der står noe du blir klokere av?
 
Topp