Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Plutselig fall i trafikk fra google

Webpsykologen

New Member
Hei! Mitt nettsted hadde cirka 3000 besøkende i uken. Plutselig falt trafikken fra google med nesten 90%. Webmaster tools, SEOmoz etc. har laget alle mulige rapporter, men ingen kan finne noe graverende galt. Jeg bryter etter alt å dømme ingen lover eller forsøker å lure noen. Mitt mål er ganske enkelt å skrive så godt som mulig om psykologi til folk flest på WebPsykologen - Psykologi på nett. Etter hvert fant jeg ut at mitt nettsted var linket til av cirka 1200 andre domener. I løpet av noen få dager falt dette tallet til under 800. Dette skjedde i midten av oktober. Det betyr at 400 domener plutselig bestemte seg for å ikke linke til meg mer, noe som sannsynligvis kan gjøre regnskap for et plutselig fall i søkemotorene. Jeg har aldri kjøpt linker eller vært særlig frempå i forhold til å skaffe linker fra andre nettsteder. Dette er en kjip situasjon for meg. Jeg hadde egentlig håpet at jeg gjorde noe galt jeg selv kunne fikse på for å komme på godfot med søkemotorene igjen, men nå har jeg bare blitt droppet over natten, noe jeg ikke forstår eller ser at jeg kan gjøre noe med? Alle forslag eller oppklarende tilbakemeldinger mottas med stort takk!!
 

Ole Avranden

utvandret
De 400 nettstedene du nå mangler hadde trolig null effekt uansett. Jobb med å skaffe deg 10 virkelig gode innlenker fra autoritetsnettsteder, så vil de mer enn utligne fallet av lenker fra (det som trolig er) tvilsomme nettsteder.

Sender deg en PM også.
 

Atian

Medlem
Hvor ser du at du var linket til av 1200 domere, eller i beste fall 800?? Jeg finner de ikke...
 
Hvor får du backlink tallene din fra?

I Majesticseo står det: Referring Domains: 73 (192 in the last 5 years.).
Går du ut fra tallene i seomoz (ose) står det: Linking Root Domains: 24

Jeg liker best å gå ut fra tallene til majestic. Om du har satt opp siden i seomoz, vil du kunne se hvorfor du faller. Om du fortsetter å lage nye artikler, og jobber med sidene vil du nok se at du stiger i resultatene igjen.
 

timepoint

Medlem
Ser at nettsiden din har Pagerank 2, og hvis den ble startet i 2008, og med så mye kvalitetsinnhold er det rart PR ikke er høyere.

Virker som en Google slap på PR. Hvis du har hatt så mange linker før, virker det nesten som en SEO linkfarm som har skrudd deg av. Eller noen andre kan ha bestilt noe "schetchy" seo linker for å booste eller ramme nettsiden din.

Evt. prøv å kontakte Google ( !?), og fortell. Har selv blitt rammet av Google Slap, men de går som regel over etter noen måneder. Har du eks. mye seo linker som ikke er reele, er det best å rydde opp i dette. Noen ganger kan man komme høyt opp i søkeresultatet med 0 i pagerank også. Da hvis det er tydelig at nettsiden har bra innhold.
 
Topp