Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prestashop feil? Løsning?

Shady

IT-Konsulent
Hei,

Det har nå oppstått et problem ved importering av språkpakke i min Prestashop 1.5.3.1 med leo lingerie theme.

Igår eksporterte jeg språkpakken jeg hadde oversatt i butikken ut til min "harddisk". Da jeg deretter slettet alt i databasen og på webhotellet før jeg lastet opp alle filene igjen og installerte Prestashop 1.5.3.1 m/ leo lingerie theme på nytt.

Etter Prestashop var vellykket installert skulle jeg til å importere språkpakken jeg hadde eksportert til min "harddisk", men får det ikke til.

Hver gang jeg prøver uploade "no.gzip" som er språkfilen jeg eksporterte før jeg tømte webhotellet mitt får jeg en feil melding som lyder som følge:
Validation failed for: mails/no/lang.php

Min mails/no/lang.php ser slik ut:
<?php

global $_LANGMAIL;
$_LANGMAIL = array();

$_LANGMAIL['Order confirmation'] = 'Ordre bekreftelse';

Noen som kan hjelpe meg? Det ville spart meg for mange, mange timers arbeid.
 

Shady

IT-Konsulent
Var egentlig klar over det, det er Presashop's oversetting og ikke min.
Min får jeg ikke importert via admincp.
 

Shady

IT-Konsulent
Tror det vil ta år og dager og få svar? 6mnd gammel sak.

Har prøvd alt i den tråden, men fortsatt samme feilmelding.
 

nilsga

Medlem
Hvis du vekker den til live kan det godt være at du får svar. Det varierer veldig hva som blir respondert på. Noen hører man ingen ting fra, mens andre blir tatt tak i på dagen.

Du kan sjekke om encodingen på filen har blitt riktig. Hvis du åpner den, ser alle tegn riktig ut, eller inneholder den "kråketær"?
 

Shady

IT-Konsulent
Det gjør den ikke.

Det virker som om feilen ikke ligger i lang.php filen, men et annet sted. Ettersom jeg nå eksporterte nåværende språkpakke og prøve å importere på nytt, denne gangen engelsk og ikke norsk. Fikk samme feil.
 

nilsga

Medlem
Logikken som forårsaker denne feilen ligger i controllers/admin/AdminTranslationController i metoden checkTranslationFile. Hvis du legger inn en logg-statement for hver linje ($line), burde du i det minste kunne avdekke hvilken linje i oversettelsesfilen som forårsaker feilen. Hvis du finner den så blir det enklere å finne ut hva som er den egentlige feilen.
 
Topp