Prissette tjeneste

En tråd i 'Generell business' startet av perksp, 11 Mar 2022.

  1. perksp

    perksp Member

    Innlegg:
    132
    Hei,

    Driver nå så smått å utvikler nettsider til kafé, restauranter og gatekjøkken.
    Problemet mitt er hvordan jeg skal prise tjenesten.

    Full nettside ink webhotell
    - full meny oversikt (ingen pdf)
    - booking av bord
    - bestilling av mat
    Integrasjon mot vipps

    Jeg ser for meg en startpris for utvikling og oppsett og videre en månedlig driftskostnad.

    Ønsker selvsagt at det skal være bærekraftig, men ikke for dyrt slik at mange må melde pass.

    Innspill?
     
  2. xdex

    xdex Medlem

    Innlegg:
    1.590
    Jeg har jobbet en del med bedrifter i utelivsbransjen, og prisene de får er ganske hyggelige (noen få hundrelapper) og det viktigste er at kassen snakker med online bordbestilling. Dette er veldig tidsbesparende, og det er allerede standardsystemer som gjør mye av denne jobben.

    Restauranter tjener generelt sett ikke mye per servering, så prisen din bør være lav for å få ballen til å rulle. Alt handler om volum i denne bransjen, og det vil det nok gjøre for deg også. Et annet viktig faktum er support, inkludert i prisen. Når ting går galt, vil man ha hjelp umiddelbart. Bransjen sover ikke på kveldstid og helg, så her må man være forberedt på å ta mye kvelds/helge-jobb når ting går galt. Dette bør man selvfølgelig tenke på når man setter en pris.

    Du kan jo se på prisene til leeroy, https://leeroy.se/produkter/kassasystem/?lang=no (det finnes et hav av lignende løsninger, så det er jo bare å google litt og se hva andre tar betalt)

    Håper dette kan gi deg noen tanker rundt prissetting.

    Masse lykke til :)
     

Del denne siden