Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prisvurdering av domene

romeo

Medlem
Hvis du eier en premium domene må du være tålmodig å vente til "den rette kjøper kommer til DEG"

Du kan ha 100 domener I porteføljen din men trenger bare å selge det ene domene til "den rette kjøperen" for å bli millionær :) Det er som Lotto :)
 

Bjørn

Domenespekulant
Jeg sa ikke akkurat at jeg ikke kunne hjelpe, men som jeg sa og andre har sagt her inne, så er verdsetting av både domener og gullnummer etc. veldig vanskelig. Alt er avhengig av å finne rette kjøper og hva han er klar for å bruke av penger akkurat der og da. Har selv solgt domener jeg har trodd jeg skulle få 500,- for til femsifret beløp og motsatt. Alt er avhengig av rette kjøper og hvor travelt du har for å få solgt ditt domene.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tror det er viktig å forstå at salg av domener fremdeles er en "cowboybransje" hvor man rett og slett selger domenet på "markedet".

Det finnes ingen gode lister, statistikkere e.l. hvor man kan trekke frem noe vettugt av. Slik man gjør med fast eiendom, biler og andre varer som blir omsatt hyppig.

Skal du selge bilen går du bare inn på finn.no, søker opp tilsvarende biler og vips så har du en viss anelse om hvor i landet prisen skal ligge. Dette finnes dessverre ikke for domener enda.

Det er klart man muligens kan bruke noe tall fra sedo e.l. Men, igjen så blir ikke det representativt for det norske markedet.
 

zapotek

Medlem
Hvilken type firma er det som har verdsatt domenet det er snakk om? (som igjen har blitt forfalsket)
 
Topp