Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med Flash Media Server

Frank85

New Member
Jeg har innstallert FMS på pc`en min for å kunne bruke et chattesystem på hjemmesiden min. Saken er at jeg får opp chatten, men ikke brukere.

Hva er meningen at jeg skal gjøre etter at FMS er innstallert på pc`en?


Kan ingenting om FMS forresten..
 

Frank85

New Member
Du har installert noko på din pc og håper at noko automagisk skal dukke opp på nettsida di? Gratulerer.

Meir informasjon om kva du har gjort og kva chatteløsning du har valgt er ikkje å forakte.

Fuck you.......................................................
 

Tonny Kluften

Administrator
vidarlo og Frank85, her holder vi en hyggelig tone ellers har dere ikke noe her å gjøre. vidarlo, du får negativ ryktepoeng for å være spydig, spiller ingen rolle om du mente å være morsom eller lign. Frank85 du får infraction for dårlig munnbruk. Skjerp dere. Den neste som poster off topic i denne tråden får infraction. Ikke pådra dere flere infractions folkens, vi trenger alle her :)
 
Sist redigert:

Knut

Medlem
Jeg har innstallert FMS på pc`en min for å kunne bruke et chattesystem på hjemmesiden min. Saken er at jeg får opp chatten, men ikke brukere.

Hva er meningen at jeg skal gjøre etter at FMS er innstallert på pc`en?


Kan ingenting om FMS forresten..
Er det sånn å forstå at du skal kjøre chat og FMS fra din egen pc?
Isåfall bør du ha en rimelig bra linje ut samt har satt opp din egen maskin som server.
Har aldri prøvd dette men egentlig høres det ut som det er ett rimelig dødfødt prosjekt.
Om du derimot skal installere FMS på ens erver så må du for det første ha root tilgang, kunne åpne evnt porter i firewall og kunne konfiguere chaten opp mot FMS.
Siden du ikke nevner noe av dette så er det umulig å hjelpe deg mere. Og som Vidarlo sa så må du komme med mere info.
Du vil vel også komme langt med å leie deg ett host som har FMS da FMS koster mange kronestykker.
 

Frank85

New Member
Er det sånn å forstå at du skal kjøre chat og FMS fra din egen pc?
Isåfall bør du ha en rimelig bra linje ut samt har satt opp din egen maskin som server.
Har aldri prøvd dette men egentlig høres det ut som det er ett rimelig dødfødt prosjekt.
Om du derimot skal installere FMS på ens erver så må du for det første ha root tilgang, kunne åpne evnt porter i firewall og kunne konfiguere chaten opp mot FMS.
Siden du ikke nevner noe av dette så er det umulig å hjelpe deg mere. Og som Vidarlo sa så må du komme med mere info.
Du vil vel også komme langt med å leie deg ett host som har FMS da FMS koster mange kronestykker.


Chatten kjøres fra nettsiden min da.. Kan besøke chatten på:

www.frankberg.no/chat
Brukernavn: Kunde
Passord: 2401


Har innstallert FMS på pcen min, men vet jo ikke hva jeg skal gjøre videre :S
 

Knut

Medlem
Sier meg lite om jeg går inn der.. Du må komme med hvordan du prøver å connecte til FMS f.eks.. du har en rtmp://..osv.
Om du har gitt chaten tillatelse til å connecte osv..
 
Sist redigert:

Frank85

New Member
Sier meg lite om jeg går inn der.. Du må komme med hvordan du prøver å connecte til FMS f.eks.. du har en rtmp://..osv.
Om du har gitt chaten tillatelse til å connecte osv..


vet ikke jeg. har innstallert fms på pcen bare. logga meg inn på serveren jeg har lånt hos adobe da. sånn gratisserver. ser hvem som er logga inn osv der da. men er bare jeg som kommer inn :(
 

Knut

Medlem
Det er ikke bare å installere FMS på pc'n og tro du kan kjøre en chat. dessverre..
I chatens config fil så er det sikkert ett sted du skrive inn rtmp adressen. Om du har chat på samme maskin kan det være localhost:portnummer/chat
Er den på en annen maskin er det ofte rtmp:IP-adresse:portnummer/osv..
Åpne porter i router, windows sin firewall, angi connection i FMS, sette opp FMS på skikkelig vis. Er kort sagt ganske omfattende om du skal gjøre det.
Lånt fra Adobe?? Er det en sånn trial så er det vel tvilsomt om du har alle funksjonene uansett.
Om du har root tilgang på server så kan du putte inn RED5 eller kanskje spørre din host om de kan gjøre det.
Eller enda enkelre.. få deg en host med FMS.
 

Frank85

New Member
Det er ikke bare å installere FMS på pc'n og tro du kan kjøre en chat. dessverre..
I chatens config fil så er det sikkert ett sted du skrive inn rtmp adressen. Om du har chat på samme maskin kan det være localhost:portnummer/chat
Er den på en annen maskin er det ofte rtmp:IP-adresse:portnummer/osv..
Åpne porter i router, windows sin firewall, angi connection i FMS, sette opp FMS på skikkelig vis. Er kort sagt ganske omfattende om du skal gjøre det.
Lånt fra Adobe?? Er det en sånn trial så er det vel tvilsomt om du har alle funksjonene uansett.
Om du har root tilgang på server så kan du putte inn RED5 eller kanskje spørre din host om de kan gjøre det.
Eller enda enkelre.. få deg en host med FMS.


Er Red5 enklere enn FMS?
 

Knut

Medlem
Er ihvertfall gratis, men du må ha det installert på server. spør de du har webhotell hos om dekan fikse det. Tviler, men ett spørsmål for mye er bedre enn intet.
 

Frank85

New Member
uff :(

takk for tipsene. jeg har vært litt vanskelig i det siste fordi jeg er litt lei meg:( søstra mi tvinger meg til å lukte på trusene hennes og de lukter promp:(
 
Topp