Problemer med ping

Travellingman

Nettgrunder
Prøver og pinge siden min på blogglisten, har fungert tidligere men nå får jeg melding: "Vi klarte ikke finne innlegget ditt i feeden din. Det kan skyldes at innlegget ditt er eldre enn siste innlegg i feeden."

Og på bloggrevyen finner den frem de 5 siste innleggene mine, men når jeg prøver og pinge et av dem får jeg denne meldingen: "Ikke korrekt url"

Så hva er problemet her tror dere?

picxx

WF 09
Mest sannsynlig en eller annen feil i ett av dine siste innlegg som ødelegger outputen av din rss feed.
Prøv å validere feeden din her:
Feed Validator for Atom and RSS

Når du ser på hvilken linje feilen befinner seg tar du opp kildekoden på feeden din og finner den linjen, så burde du også finne hvilket innlegg du bør slette/forandre for å få feeden til å validere igjen.

Travellingman

Nettgrunder
Fant noen feil når jeg brukte feed validatoren som jeg rettet, men jeg får fremdeles feil på url i siste innlegg.

Kode:
Invalid character in a URI: http://videosiden.com/ /megan-fox-a-foxy-lady/ -

Men det er jo ikke noe feil på den url der? Og om jeg sletter mitt siste innlegg forflytter "feilen" seg dit....

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Fant noen feil når jeg brukte feed validatoren som jeg rettet, men jeg får fremdeles feil på url i siste innlegg.

Kode:
Invalid character in a URI: http://videosiden.com/ /megan-fox-a-foxy-lady/ -

Men det er jo ikke noe feil på den url der? Og om jeg sletter mitt siste innlegg forflytter "feilen" seg dit....

Høres ut som et uvanlig problem du har støtt på med bloggen din. Ikke vet jeg hvordan du kan fikse det, men jeg tar et skudd i blinde allikevel. Du kan prøve og stille permalinkstrukturen til standard i bloggens administrasjonspanel, for deretter og sjekke hvordan disse pingetjenestene liker feeden din. Som sagt, skudd i blinde, men muligens verdt et forsøk.

Og jo, hehe.. Det er en liten feil i den url'en du skrev der. Du skal ikke ha to / etter videosiden.com.

Travellingman

Nettgrunder
Høres ut som et uvanlig problem du har støtt på med bloggen din. Ikke vet jeg hvordan du kan fikse det, men jeg tar et skudd i blinde allikevel. Du kan prøve og stille permalinkstrukturen til standard i bloggens administrasjonspanel, for deretter og sjekke hvordan disse pingetjenestene liker feeden din. Som sagt, skudd i blinde, men muligens verdt et forsøk.

Og jo, hehe.. Det er en liten feil i den url'en du skrev der. Du skal ikke ha to / etter videosiden.com.

Skuddet dit satt midt i blinken :) Det var noe feil med permalinken min, husker nå att jeg for noen uker siden rotet litt med .htaccess filen og det oppstod sikkert en feil da.

Har oppdatert min custom permalink nå og ser ut som det funker nå ;) Ihvertfall når jeg sjekker med feed validatoren.
Får prøve og pinge litt...

Travellingman

Nettgrunder
Update: Det gikk fint med ping etterpå ja....

Men lurer på en ting, den siste uken har jeg hatt nok trafikk til å ligge på topplisten men bloggen min blir likevel ikke listet der. Hvorfor ikke det? Er det spesielle kriterier som må oppfylles?

Topp