Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med WordPress / tapte poster

Bjørn

Domenespekulant
Arrrrggg... Har dessverre fått fjernet de gamle postene mine, samt leserkommentarer under oppgradering. Har backup, som skal være nesten helt up to date. Får ikke med noen gamle poster og kommentarer når jeg prøver å legge dette over til serveren. Noen som kan svare på hvilken mappe postene skal ligge i og hvor kommentarer skal over til ? Er ikke ekspert på Wp, så muligens jeg roter her... All hjelp mottas med takk :(
 

Bjørn

Domenespekulant
Ble bare stress og rot idag. Skulle legge til program som bruker database, men husket ikke passord til databasen, så endret det. Endret tilbake (tror det var opprinnelig passord), men postene fulgte ikke med. Prøvde å laste opp gammel backupav WP, men bare WP default tema dukker opp. Kan logge meg inn på phpMyAdmin nå og får opp databasen. Er det noe jeg kan gjøre/endre her fra? Forhåpentligvis har jeg ikke fått slettet noen viktige filer...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er jo bare å bruke phpadmin til å se gjennom de ulike mappene på databasen og se om det er innhold der. Du skjønner ganske enkelt hva som er hva. alle mapper har noe å gjøre med har wp_ først.

Hvis du har endra passord til databasen i config.php og så "installert" wp på nytt skal det ikke ha noe å si egentlig. Det gamle innholdet i database-tabellene blir neppe skrevet over. Men, man vet jo aldri.

Forøvrig, hvis du ikke visste det, så ligger database-informasjonen til wp i config.php. Der kan du se hvilke tabeller wp bruker, så det er jo egentlig bare for deg å definiere disse i samsvar med de du ser i phpadmin ikke sant?
 
Topp