Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Produkter fra Alibaba

TorsteinO

Art Director & grunder
Sukk... du skjønner virkelig ingenting: Jeg sier at det er tåpelig å komme med anklager når du egentlig ikke har noe (eller i beste fall minimalt) å bygge disse anklagene på.

Se f.ex. hanssons kommentar rett over her, og flere andre. Du er den *eneste* jeg har hørt om som har så voldsomt negative erfaringer med Alibaba som helhet, og det uten å faktisk ha handla der. Ja, naturligvis finnes det scammere der også, som flere har sagt, men det store flertallet selgere der er helt normale og ærlige, så hvordan i heiteste du klarer å bare støte på svindlere er ganske oppsiktsvekkende. Eller så er det rett og slett bullshit og pisspreik fra deg.
 

MobyDick

New Member
skjønner fortsatt ikke at du gidder å bry deg. la nå folk lese forumet, søke rundt og gjøre seg opp en mening om de vil handle der eller ikke.

som sagt før så handler jeg ikke der både pga dårlig inntrykk, men også fordi jeg slipper å gå via ymse nettsider for å handle fra kina. når man dropper mellommenn ser man fort hvor ekstremt mye bedre og enklere det faktisk kan gjøres. jeg vet hva jeg prater om når det kommer til å handle med kinesere og kommer ikke til å begynne å bruke alibaba bare fordi du er full av beundring overfor siden. end of story.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvorfor jeg gidder å bry meg? Hvorfor gidder du å bry deg?

Kjøpte faktisk noen minnepinner fra en jeg fant der selv for noen år siden, og de funka (og funker, har fremdeles et par liggende) helt fint uten noe problem, så når du er den ENESTE her som klager på alibaba, og da ikke på en konkret selger, men på hele nettstedet, og du faktisk ikke har handla derfra, blir det bare tåpelig.

om du har andre kontakter du kan handle gjennom er jo det fint for deg, men for alle oss som ikke har det, og har gode erfaringer med alibaba, så blir det pisspreiket ditt bare irriterende.

Hvis du har dårlig inntrykk, fint, da forteller du DET, og sier hvorfor, men å si at det bare er svindlere på alibaba og at folk bør ligge unna, er rett og slett feil.
 
Sist redigert:

MobyDick

New Member
er ikke jeg som bryr meg, er jo nettopp du som går i strupen på meg. jeg er revnende likegyldig til hva du måtte mene om alibaba. end of story.

edit: et kjapt søk på alibaba scam ga 88 900 000 treff :p så jeg er nok ikke en eneste ser du ;);)

AlibabaScam.com - Gold Supplier Scammers on Alibaba.com - Stop scammers right here! (Alibaba Bogus Manufacturer Directory - Fake Suppliers, Unknown Manufacturers, Crook Exporters & Importers) heelt utrolig at folk faktisk sender store pengesummer rett til en person fordi han virket hyggelig på internettet.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
...er jo ganske tydelig at du er alt annet enn likegyldig...

og alle her har vel sagt at det er viktig å ikke gå for tilbud som er for gode til å være sanne, for det finnes definitivt scammers der, men det gjelder helt tydelig ikke flertallet, ellers skulle flere av oss her inne som faktisk har handla der ha blitt lurt. Eller så er vi fordømt mye smartere enn snittet og klarer magisk å unngå svindlerne...

men jeg gidder ikke å fortsette dette her, det er bare tåpelig. Du påsto at alle der var svindlere osv, og det har det jo vist seg at du har null belegg for å påstå.
 
Tilbake til temaet. En ting du bør være klar over at det er mye piratkopiering på alibaba. Og dette kan få det i problemer når produktene kommer til Norge. Og ønsker du å importere elektrisk utstyr som ikke er importert til Europa tidligere må du selv CE-godkjenne dette om det ikke er gjort tidligere.

Det gjelder å ha litt kunnskap om produktene du ønsker å handle inn. Når det kommer til pris er det en god idee å ta kontakt med mange som selger produktet du ønsker. Og helst kjøpe fra produsent(Manufacturer), fremfor overselger (Trading Company). Nå er det ikke sånn at det alltid er riktig om de er produsent selv om de skriver det. Men det kan være en fordel å spørre dem også i mailen om de produserer produktene sine selv. Gjør de det vil det være enklere å få en rimligere pris.

Beregn deg god tid når du bestiller varer fra kina. I de flest tilfeller tar det 3 uker +/-. Så det kan være en fordel å ha is i magen.
 

MobyDick

New Member
det er sant abroke - vesentlig forskjell på dem som eier fabrikker selv, og de som kjøper av andre. dette er også en fordel hvis man feks ønsker logo eller liknende på klær, eller har andre spesielle ønsker.

også viktig å huske på at noen merker er umulig å få tak i ekte i kina. spørs litt, men for eksempel new era capser selges ikke wholesale - uansett. eneste måten er å ha direkte avtale med produsent i usa. dette gjelder jo såklart ikke alt, men hvis man er på jakt etter speiselle merker er det verdt å sjekke om disse faktisk er lov å selge utenfor usa for eksempel. hvis de ikke er det er de garantert fake. erfaringsmessig kan fake være av veldig ok kvalitet, men man kan få store problemer med import/ og eller videresalg.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
<snip>
Og ønsker du å importere elektrisk utstyr som ikke er importert til Europa tidligere må du selv CE-godkjenne dette om det ikke er gjort tidligere.
<snip>

Husker jeg rett har du ikke anledning til å selv CE-godkjenne som importør. Det skal produsenten gjøre og det skal skje i fabrikken. Man har altså heller ikke anledning til å selv CE-merke etter avtale med produsenten.
Men nå er det mulig jeg husker feil, og det er mulig (dog ikke sannsynlig) at reglene har blitt endret.
 
Jeg har ikke gjort dette personlig ennå, men sånn jeg har forstått det finnes det flere nivåer. Og ja, man må uansett får fabrikk til å være med på CE-merkingen. Men man kan delvis gjøre dette selv om produktet er lav risiko. Mulig jeg tar feil. Uansett elektrikse produkter kan bli en ekstra utfordring om produktet er nytt.

En annen ting det er smart å gjøre er å se etter produsentnavn når du ser på produkt bilder. Jeg ville søkt opp disse navnene og heller kjøpe fra de som egentlig står bak produktet.
 
Topp