Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Program for å lage enkle nettsider

A

aabbcc

Guest
Wordpress kan kanskje brukes?

Ellers er jo dreamweaver greit hvis du absolutt vil lage en ren html-side.

aabbcc
 

NilsF

Medlem
Jeg vet ikke hva nettsiden skal brukes til, men hvis det for eksempel er snakk om en helt midlertidig statisk side med kontaktopplysninger for et foretak, eller opplysninger om at domenet er parkert, kan du lage en html-fil i Word, som du laster opp til webhotellet. Bannlyst av "ekspertene" ja, men kanskje helt ok for ovennevnte formål.
 
A

aabbcc

Guest
Hvis du bare skal ha en statisk html side, så kan jeg sikkert slenge noe enkelt sammen for deg. Men det blir nok ikke veldig pent, men noen overskrifter, tekst og noen bilder kan jeg fikse.

Men du trenger jo webhotell og domene...
 

xdex

Medlem
Nå ja, dreamweaver fungerer jo fint det, men det er ett problem her. Siden frontpage tiden har mye skjedd. Vil anbefale deg å lese litt her, HTML Tutorial helt grunnleggende. Da slipper du alt dette tullet "what you see is what you get" som bare er tull. Da trenger du egentlig bare notepad :)
 

zapotek

Medlem
Det helt enkleste for deg (om du er helt blank på HTML og css), er nok å laste ned noen gratismaler som du modifiserer i notepad. Google f.eks. "free css templates", så finner du en drøss.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Lag i Word, lagre som HTML.

Et alternativt er en egen WP installasjon der du kan leke med forskjellige tema som da inneholder alt utenom det som du skal bruke tid på: tekst og bilder.
Dette kan du enkelt teste ut litt på wordpress.com
 

MediaCat

New Member
Når jeg for noen år tilbake var ganske blank på html og css, brukte jeg NVU.
Kunne nærmest kopiere bildene inn lokalt i NVU og enkelt ved et høyreklikk linke til dem etter jeg fikk lastet dem opp på nett. Da kunne jeg se om jeg var fornøyd med designet.
Tror det var slik, om jeg ikke husker helt feil.

Det var den enkleste løsningen for meg. Den er enkel å lære seg og gratis :)

Med mindre man går for Wordpress eller lignende som er enda enklere.
 
Sist redigert:

Terjemk

Medlem
Jeg anbefaler å gå for wordpress. Kan utvikles videre samtidig som du kan få opp en side eller 3 på 30 min inkludert installasjon.

Hvis du trenger hjelp til installasjon eller oppsett så ta kontakt.
 
Topp