Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Project Wonderful

Har registrert den sære bloggen min (afishblog) hos projectwonderful.com (PW). Dette er et konsept der man setter inn annonseplass(er) og lar annonsører by på plassene. Du har også full tilgang til å overvære budrunden og kan selv sette minumumsbud på annonseplasser. Så langt er det ikke så mange centene jeg får inn per dag, men det er jo mere enn ingenting. Lurte på om noen av dere har brukt PW, om de evt. betaler for seg (når evt. den tid måtte komme)?
 
Du må gå inn på "my ad boxes" og endre innstillingene (edit). For å endre minstepris på dem må du først slette alle bud. Sett minstebud (eks. $ 0,05) da slipper du at folk får annonse for 0,00 eller 0,01 på din side. Det kan ta et par dager før annonsører blir oppmerksom på din side. Har du litt trafikk vil budene stige.
 
Sist redigert:
Budene varierer jo hele tiden. Jeg har en annonsør som har satt seg opp på 25 dager med 0,2 $ på den ene av de tre boksene på bloggen. Denne vises da dersom høyere bud opphører. Nye bud kommer stadig inn, og noen slettes. Derfor forandres inntekten hele tiden. Alt skjer imidlertid automatisk. Akkurat nå har jeg totalt 0,7 $ på de tre annonseboksene på bloggen. Ikke mye per dag, men adsensen gir nødvendigvis ikke så mye mer på denne typen blogger (med den type trafikk).
 

Ståle

Medlem
Bruker PW til å annonsere bloggen, og det fungerer helt ok. Er veldig mange små blogger der, så det gir ikke den store uttellingen.

Når det gjelder å ha dem på bloggen så er jeg vel igrunn enig med atomet. Får jeg ikke ordentlig betalt lar jeg helle være å ha annonser på siden.
 

picxx

Well-Known Member
Annonsering tl 1-2-3 cent høres tullete ut.
Om noen skal annonsere må de vel betale, og bare gebyrene er vel mere enn disse idiotsummene?
 

Ståle

Medlem
Annonsering tl 1-2-3 cent høres tullete ut.
Om noen skal annonsere må de vel betale, og bare gebyrene er vel mere enn disse idiotsummene?

Poenget er vel at det er per dag. Og får man en 30-50 cent så er det $10-$15 per måned som er en sum mange blogger tar for å ha en 125x125 banner i sidebaren. :) Så da spørs det hva som er enklest å selge.
 
Jo, det blir jo klart en oppveiing om det i hele tatt er verdt det. Begynte med PW for 4-5 dager siden (tror jeg det var), og vil se det litt ann. Blir det bare noen få cent til dagen, så er det definitivt ikke verdt det. Tror imidlertid at man må holde på en tid for å se interessen for å annonsere på din blogg.
 
Har nå fulgt mitt eget råd, og kansellert alle bud på annonseboksene mine. Har priset dem opp slik at boksene tilsammen koster 1 $ per dag (0,2 + 0,3 + 0,5). Mulig jeg nå har priset meg ut av hele PW og at bloggen min ikke fortjener slike "høye" annonsepriser (og det er nok tilfelle når jeg ser de lave prisene mange andre bloggere setter på PW-annonsene). Blir annonse-boksene stående tomme de neste dagene, får jeg bare fjerne en eller flere av dem.
 
Skal snart slutte å plage dere med mer om PW, men jeg fant ut at annonseplassene som er ledig kan brukes til noe fornuftig. Under innstillingene til den enkelte annonseboks kan man velge hva som skal vises når man ikke har annonsører som vil by over minsteprisen. Jeg lagde meg kjapt to logoer som jeg satte inn i to av annonseboksene, og lot disse føre de besøkende til to andre engelskspråklige sider jeg har laget (hvorav en konverterer meget godt med adsense). Mine egne annonser har høy relevans for de besøkende ettersom disse sidene også er sære fiskerirelaterte sider. Dette er jo en faktor å ta i betraktning når man skal vurdere totalinntrykket av PW. Jeg er nå ikke fult så ivrig etter å fjerne annonseboksene.
 
Topp