Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prosper 202 vs Google Analytics

namaste

Medlem
Ble anbefalt å bruke Prosper 202 på et annet forum. En annen løsning enn Google Analytics, er den bedre?
 

stocks

Medlem
Spørs hva du skal bruke det til.. Prosper 202 er bra til så mangt, og brukes f.eks. når du annonserer via Google Adwords og lignende annonse platformer. Prosper 202 brukes for å finne ut hvilke av nøkkelordene du tjener penger på, hvllke annonser du tjener penger på, hvilke landingsside du tjener penger på osv.

Google Analytics gir deg bedre bilde over besøkende på nettsiden din, og gir deg info som f.eks. antall besøkende, gjennomsnittlig tid de bruker på siden din, hvilket land de kommer fra, hvilke sider på nettsiden din de besøker, hvilke søkeord de bruke for å finne deg etc. Google Analytics er et kjempeverktøy til dette. Selv har jeg Google Analytics installert på alle mine sider, enten jeg driver med betalt trafikk (i tillegg til Prosper 202) eller SEO.
 

Speca

Medlem
Selv er jeg av den oppfattelsen at jo mindre jeg deler med google, jo bedre er det. Google ser mørkere og mørkere på alt som har med manipulering av søkemotoren, så det som var whitehat for 2 år siden, kan i dag være black hat. Hvorfor da fore google med all informasjon om siden din?

Legger ved ett par linker som kan hjelpe deg og ditt valg.

Google Analytics Alternatives: Hosted vs. Self-Hosted Solutions - Search Engine Watch (#SEW)

Web Stats: The Best Google Analytics Alternatives for 2012
 

malta

Medlem
Ble anbefalt å bruke Prosper 202 på et annet forum. En annen løsning enn Google Analytics, er den bedre?

Jeg bruker statcounter som alternativ til GA på alle sider.

Det positive: løpende oversikt over hvilke lands søkemotorer du får treff fra, og hvilken plass i søket du var på. I det hele tatt bedre oversikt over hvor besøkende kommer fra.

Det negative: Vanskelig å finne slikt som bounce rate, pluss at GA er industristandard hvis du skal selge annonseplass.
 
Topp