Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pussig problem ved deling av lenker på facebook ...

Vet ikke riktig hvor denne hører hjemme, så jeg poster den her så lenge. Så får den heller flyttes til et bedre sted om nødvendig.

Litt kort fortalt gjelder det som sagt deling av lenker på facebook, som mildt sagt oppfører seg litt underlig.

Saken er at jeg har opprettet en nettside (www.sydhavsposten.dk) som er basert på nyeste Wordpress og Arras Theme 1.5.1.2. På denne nettsiden ligger det noen artikler av ymse slag, og for å skape litt trafikk på disse, poster jeg lenker til dem på min egen facebookside, samt Sydhavspostens facebookside som jeg også administrerer.

Det rare er at dersom jeg poster en lenke på min egen ELLER på Sydhavspostens side, kommer den opp fint med forhåndsvisning av artikkelbilde. Akkurat som ønskelig. Poster jeg så samme artikkel begge steder (på BÅDE min og Sydhavspostens side) kommer det opp en post på min side som viser at jeg har delt en lenke med Sydhavsposten, men bildet er nå et helt annet enn det som ligger i artikkelen(?) Bildet som kommer nå, er et som ligger i en widget som en slags "reklametest" for en karateklubb. Dette skjer ikke bare hos meg, men hos alle som deler lenken mer enn et sted.

Ingen stor greie, men litt irriterende er det jo. Se bildene nedenfor for eksempler:

sydhavspostlinkbilde.jpg


sydhavspostlinkbilde2.jpg


En annen ting er at saken http://www.sydhavsposten.dk/nyheder/faerre-kemikalier-og-bedre-arbejdsmiljo-med-nyt-rengoringssystem ikke lar seg dele med forhåndsvist bilde overhodet. Noen ide om hvorfor?

På forhånd takk

Mvh Dan
 

Morph

Svart belte i snoking
Jeg har hatt samme problem, hvis jeg forstår deg rett, uten at jeg har gjort noe med det. Når det kommer til alt annet enn SEO, er jeg mer eller mindre n00b.

Etter det jeg har forstått leter Facebook etter en spesiell meta tag.

...ikke at dette hjalp deg veldig mye, kanskje :)
 

the6tk

Medlem
Jeg har selv en utfordring når det kommer til at riktig bilde skal vises når man deler noe fra nettstedet jeg lager på facebook.. somregel får jeg opp 16 bilder jeg kan velge mellom.. og det er ofte nr 3 eller 4 jeg ønsker skal bli publisert..

Jeg googlet det, og fant følgende som skal i header..:
<meta property="og:image" content="IMAGE.PNG"/>


<title><?php echo($tittel); ?></title>
<link rel="shortcut icon" href="images/icon.gif" />
<meta name="description" content="<?php echo($beskrivelse); ?>" />
<meta property="og:image" content="<?php echo($bilde); ?>"/>

Dette fungerer for meg! :) Da kommer riktig bilde, og kun ett alternativ!
 
Topp