Kjapp og trygg hosting for Wordpress

QS og first page bid

testdriver

Ha det bra..
Quality Score (QS) påvirker som kjent first page bid (minimumsbudet).

På flere ord hvor jeg har QS på 10 og 0.06 kr i first page bid, men hvis jeg skrur ned budet til for eksempel 0.10 kr mister jeg vanvittig mange visninger. Akkurat nå betaler jeg 0.80 kr for akkurat disse ordene.

Er det noe jeg ikke helt forstår her?

Hvordan justerer dere budet ifht utviklingen i QS?
 

i-net

Medlem
Når du raskt skrur ned budet til 0,10, må du følge med på utviklingen i hvilken plassering annonsene dine ligger på. Det er klart du mister masse med visninger hvis dine konkurrenter f.eks. også har 10 i QS og byr mer enn deg, samtidig som de kanskje har bedre CTR.

Bra du har 10 i QS, det eneste du kan gjøre da er å by mer for å flere visninger, eller lage bedre annonser og få bedre CTR. Trikset er vel også å sankte skru ned budet for å se hvor lavt du kan gå uten å miste plasseringen din.
 

testdriver

Ha det bra..
Takk for svar.

Jeg har testet litt roligere senking av bud, og jeg havner på side 2 under ca 50 øre på de aktuelle ordene.

Det jeg ikke forstår er at Google sier first page bid = 0.06. Når Google først gir denne opplysningen, ville jeg trodd at de så på konkurrentene mine og min egen QS/CTR/etc og tok med alle nødvendige faktorer.

Er vel ikke alt med Google jeg skal forstå...
 
Topp