Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Qualified Google Advertising Professional

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg tok Googles AdWords-test idag, og kan kalle meg Qualified Google Advertising Professional. Er det noen andre her som har tatt denne testen?

Det jeg lurer på, er hvor mange dager det tar fra man tar (og består) testen til man får tilgang på Google Advertising Professional-logoen.

Noen som veit? :)
 

webpiken

Medlem
Ja, jeg tok den for noen uker siden.

Det med logoen vet jeg ikke, da jeg ikke har hatt bruk for den.
 

Niclas

New Member
Så kort og godt kjøper man en tittel for flere tusen kroner? Jaja, det er kanskje ikke så forskjellig fra å ta høyere utdannelse.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så kort og godt kjøper man en tittel for flere tusen kroner? Jaja, det er kanskje ikke så forskjellig fra å ta høyere utdannelse.

Det blir vel litt feil måte å vinkle det på. For norske adwords konsulenter er vel 8000 kroner grensen? Dette er noe du må opprettholde til en hver tid over 90 dager, men andre ord må du til en hver tid være aktiv. Du må også ha vært administrator over en eller flere adwords kontoer i X antall dager (husker ikke hva det var). Også må man selvfølgelig bestå testen.

Testen er ikke så dyr, så vil ikke si det er å kjøpe seg noe tittel. Man må jo på lik linje med alle andre utdanninger vise seg verdi og bestå diverse tester.
 

picxx

Well-Known Member
Er dette noe som blir vektlagt om man legger det fram som kompetanse ved en evt. jobbsøknad da.

Det å fjase vekk $1000 i mnd. på adwords kan jo nærsagt enhver "dust" gjøre, og det kan vel også hende man besvarer spørsmålene tilfredsstillende om man bruker google for å lete seg fram. (jeg vet ikke, da jeg har null peiling på hvilke spørsmål som stilles).

For meg høres det ut som et jævla dyrt 'mikke mus' badge :)
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Vel, dette kostet meg USD 50. Jeg kan bruke sertifiseringen i to år før jeg må ta testen på nytt.

Disse 250 kronene er vel anvendte penger, synes jeg.

Hvis noen tror det koster 8000 kroner i måneden for denne sertifiseringen, viser det at de ikke har forstått noen ting.

Jeg må administrere AdWords-kampanjer til en verdi av 8000 kroner i løpet av 90 dager. Og det gjør jeg selvfølgelig. Med god margin.

Og det hadde jeg selvfølgelig gjort uansett om jeg hadde tatt sertifiseringen eller ei.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis noen tror det koster 8000 kroner i måneden for denne sertifiseringen, viser det at de ikke har forstått noen ting.

Jeg må administrere AdWords-kampanjer til en verdi av 8000 kroner i løpet av 90 dager. Og det gjør jeg selvfølgelig. Med god margin.

Ok, så du må administrere kampanjer for kunder med en omsetning på minst $1000 / mnd.
Da kan jeg jo skjønne at denne sertifiseringen er et ekstra pluss, særlig for de som jobber innenfor SEO markedet. Det vil jo om ikke annet bevise at du faktisk har kunder, og at du gjør en god jobb ettersom kundene forblir hos deg.

Og nei, jeg skjønte faktisk ingen ting. Første gang i denne tråden at jeg i det hele tatt har hørt om denne sertifiseringen (men så skal det sies at jeg ikke har noe særlig erfaring med adwords. Har brukt $10 hos dem, ved en feil, ever.) :)
 

Gomlers

Member
Men hvor nyttig er det med en slik logo på siden, tatt i betraktning at de som er eventuelle kunder mest sannsynlig kan mindre enn "oss" om adwords, og ikke engang "vi" kan fortelle eksakt hva den logoen underbygger...?

Synes picxx sa det bra - ganske mikke mus, iallefall hittil - før det blir mer kjent..
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg kan fortelle omverdenen at jeg er en Google-godkjent internettmarkedsfører.

Det er en av flere måter å skille seg ut fra de andre på. Det funker for meg.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
[...], og ikke engang "vi" kan fortelle eksakt hva den logoen underbygger...?
Vel, jeg føler meg som en litt teit speiderleder nå, men jeg *prøver* å fortelle dere at godkjenningen betyr at innehaveren har erfaring i å administrere AdWords-kampanjer
- av en viss størrelse,
- over en viss periode og
- har en viss kunnskap om dette.

Det er dette godkjenningen betyr. Hverken mer eller mindre.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Vel, jeg føler meg som en litt teit speiderleder nå, men jeg *prøver* å fortelle dere at godkjenningen betyr at innehaveren har erfaring i å administrere AdWords-kampanjer
- av en viss størrelse,
- over en viss periode og
- har en viss kunnskap om dette.

Det er dette godkjenningen betyr. Hverken mer eller mindre.

Det som vil være viktig for deg (og andre) er vel at potensielle kunder faktisk vet hva dette betyr. At potensielle konkurrenter vet hva det betyr spiller vel egentlig ingen rolle :)
 
Topp