Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Random visning av portefølje-bilder?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har en nettside hvor porteføljen min er forsiden og jeg vil gjerne vise disse bildene random hver gang man går inn på siden.

I template-filen til denne typen portefølje-visning, har jeg lagt til denne koden:

'orderby' => 'rand'

Slik at hele denne snutten som sier noe om hvordan dette vises, ser slik ut:

$args = array(
'post_type' => 'avada_portfolio',
'paged' => $paged,
'posts_per_page' => $smof_data['portfolio_items'],
'orderby' => 'rand',
);

Det fungerer fint i Firefox på min Mac, men det fungerer bl.a ikke i Chrome. Finnes det noen annen måte å gjøre dette på, eller er det noe muffins i denne koden?
 
Hei Dag.
Som spikre foreslår så tror jeg dette er noe cache.

Hva med å legge på et random tall bak filnavnet der du setter det inn
i HTML'en?
På denne måten så vil ikke nettleseren bruke bildet som ligger i cachen fordi det alltid vil være en ny versjon av bildet når h*n kommer til nettsiden.

f.eks

bildetnavnet.jpg?v=12345 og så genererer du bare ett tall i PHP og setter der. Eventuelt en dato eller noe sånt.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Godt mulig at det er noe cache-problemer som gjør dette. Ser at om jeg rensker cachen fra wp-admin og laster inn siden på nytt i Chrome, så er bildene sortert anderledes. Men når jeg da laster inn siden enda en gang, får jeg samme resultat. Jeg må altså slette cache i wp-admin hver gang for å se en ny sortering.

Hvordan må jeg gå frem for å gjøre det du sier Stein Ove?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hos meg vises det likt uansett hvilken nettleser jeg bruker.

Forøvrig er godt utgangspunkt for design. Enkelt og oversiktlig.
Tips: Ikke hold hemmelig hvordan jeg kontakter deg.

Ok, da er det kanskje bare min Chrome som er litt syk. Takk for at du tok en titt uansett!

Siden er ikke helt ferdig ennå, men hva mener du med å holde det hemmelige hvordan du skal kontakte meg? Det ligger kun et vanlig kontaktskjema der?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Tips mottat og det kommer opp før siden går live. :)

På en anne siden er folk veeeldig dårlige til å lete. 90% av de som kontakter meg ang fotografering (via en annen fotoside jeg har) lurer på hva det koster. Det hjelper ikke at prisene står både listet opp OG forklart. Folk er blinde på nett, sånn er det bare.
 

KimHF

New Member
Jeg ville heller satt opp random sortering i javascriptet. Sett sortBy: 'random' i innstillingene til isotope.
 
Topp