Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rangere domene med forskjellig TLD

erlsae

Medlem
Hei,

Lagde en veldig simpel nettside som dekker et ganske greit behov for den yngre generasjon. Det finnes en lignende side som har eksistert i ett par år, og denne ligger øverst på søkeresultatene når du søker etter det spesifikke ordet.

Som tittelen sier, den eneste forskjellen er at jeg har .no, mens den andre siden har .com. Målgruppen er det norske folk:)

Min side har vært på Google i litt over en måned, men likevel vil ikke den legge seg under den som allerede finnes. Siden min ligger på Google-søkeresultater - side 3.

Jeg har lest en del om SEO, også brukt det som satt i hodet fra før. Har gjort alt som kan gjøres (i mine øyne) slik at den blir best rangert, men ser ut som at den ikke vil. :mad:

I denne casen, har du noen tips, vil det i det hele tatt være mulig å legge seg under (eller i beste fall, over) den som har eksistert mye lenger?
 

erlsae

Medlem
Nå er siden på en god 4. plass. Måtte bare smøre meg med litt tålmodighet ser det ut som :)
 

T SL

Active Member
TLD har lite å si for SEO -- det er innholdet, og hvem det retter seg mot (språk og geografisk område) som har noe å si.

Jeg snakker her om Google.
 

T SL

Active Member
Har kjøpt en del .io-domener nå -- så får vi se hvordan de rangerer.
 

xdex

Medlem
io domener rangerer godt, i hvert fall i mine tilfeller (mot kunder), og dette ser også ut til å være blant noe av de mer populære valgene nå til dags (sett vekk fra den normale trenden) Når det er sagt, så har dette mer eller mindre liten betydning. "Problemet" derimot, er ofte at andre domenenavn har langt bedre innhold og backlinks, og kan derfor virke "bedre".
 
Topp