Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ranke på to ord

Ståle

Medlem
Alright, skal prøve meg på et lite SEO prosjekt her, og har to keywords jeg har planer om å ranke på. Søkemotoren er selvfølgelig Google.

Uansett, når jeg skal bygge opp linker, hva skal jeg benytte som tittel?

ex:
Ord 1: Free Books
Ord 2: Free Books Online

Hvis jeg her bruker ord 2 som tittel på alle linkene vil jeg ta ta med ord 1 i samme slengen? :)

Håper noen fikk mening ut av denne posten. :p
 

picxx

Well-Known Member
Om du med tittel mener ankertekst på linkene vil jeg anbefale deg å lage minst 10 forskjellige fraser du bruker som ankertekst. Om du kun bruker en ankertekst og får en mendge innlenker vil "kjøpe linker" lampa til google begynne å blinke.

Free books
Free books online
Online free books
Free online bookstore
The best free books
etc.

Tenk på at du skal få alle linker til å se ut som om eieren av webisden selv har lagt den inn, så det å repetere teksten på alle inngående lenker er ikke noen god løsning.

edit: bare pass på å få med nøkkelordet(ene) i alle frasene.
 

Gomlers

Member
Jeg veit ikke helt om jeg er enig med deg i den picxx.
Jeg ranker øverst på google for et par sider jeg driver, og her har jeg i det lengste
prøvd å repetere ankerteksten på hver eneste innlink.

Kan godt hende at jeg tar feil, og grunnen til at dette har fungert for meg er fordi
ankerteksten også finnes i domenet på begge sidene det er snakk om.
På den måten kan selvfølgelig Google tro at ankerteksten faktisk er tittelen på siden,
og dermed se det som OK fordi det må være naturlig å få linker med tittelen på siden
som ankertekst.
 

Ståle

Medlem
har samme erfaring som deg der Gomlers. Har også en side hvor jeg har kjørt samme ankertekst på så godt som alle linker. Rangerte rimelig raskt på top10 og har ligger der et år snart. :) Domenet i dette eksempelet inneholder også ordet.
 

Gomlers

Member
Ah.. kommer det et par til som sier det samme angående ankertekst også i domenet, så
kanskje vi har lært noe nytt ikveld - håper faktisk det er så enkelt!

Men lurer på om ikke picxx har litt rett i det han sier også. Uansett, det er jo aldri dumt å
bruke flere enn en ankertekst, med tanke på at da blir en mer synlig i bredden også.
 
Topp