Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rapporterer PayPal inntekter til Norske skattemyndigheter?

colaslurk

New Member
Hei,

Følgende er ikke et spørsmål om hva som er tillatt eller ikke med tanke på skatteloven. Det er heller ikke et spørsmål relatert til moral eller etikk.

Spørsmålet er hvorvidt PayPal rapporterer eller ikke rapporterer Norske brukeres inntekter/kontosaldoer til skattemyndighetene i Norge? Slik som feks kredittkortselskaper, banker og slikt som sender årsoppgave en gang pr år. De sender jo inn detaljene til skattemyndighetene. Mitt spørsmål er altså om PayPal gjør det samme eller om de overlater dette ansvaret i det fulle og hele til brukerene?

Dersom dette har vært diskutert må noen gjerne sende meg link til tråden.
 

quicktech

Medlem
Dette har jeg også lurt på, jeg har en del kunder som bruker PayPal i sine webshoper og som har spurt meg om dette. Enkelte påpeker at det er stress å måtte tenke på dette selv, andre fryder seg over det de anser som et skattesmutthull...

Msites: Vet du om det planlegges innført og evt når? Jeg vet tilsvarende myndighet (IRS) i USA henter ut data fra sine amerikanske borgere.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Litt usikker på om det kommer til å bli innført, men det skal man ikke se bort fra. Er jo tross alt ikke så lenge siden de også åpnet et europeisk kontor med tanke på bedre samarbeid med europeiske myndigheter.

De kundene som synes det er stress å skulle føre regnskap og levere dette inn til myndighetene burde kanskje vurdere å finne på noe annet ;-)

De som ser dette som et "skattesmutthull" har gjort en riktig observasjon, selv om dette innebærer at man bryter loven.
 
Topp