Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ratix.no

picxx

Well-Known Member
Hva ser der på som fordelen med å være registrert her: ratix.no

Er ratix en toppliste?
Selv kommer jeg hverken inn der eller på ratings.sol.no ettersom de begge har sperret for nordmenn bosatt i utlandet :D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er vel det at man får statestikk fra siden også, som faktisk ikke er så ille.
Synes fortsatt analytics er et bedre alternativ (også slipper man jo den ratix saken på siden sin).
 
Bruker ratix på alle mine sider. Har valgt å ha statistikken åpen slik at jeg slipper å logge meg på hver gang. Liker godt ratix, men vet ikke om den helt store nytteverdi utover dette. Får noen få besøk derfra også, men dette er antakelig mest fra nysgjerrige webmastere. Litt interessant er det jo også å se hvordan f.eks. bloggen min (Kystbloggen) gjør det i forhold til andre blogger som er registrert på ratix. Altså; en viss underholdningsverdi.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hva ser der på som fordelen med å være registrert her: ratix.no
Man gir jo bort sitewide linker til dem. Er det noen av dere som har merket noe positivt ved å være på topplister generelt.

Ratings.sol.no hadde vell PR 7 om jeg ikke husker feil?
Fikk mye PR av å ligge konstant på førstesiden der. Den verdien er nå forsvunnet... Utover det ser jeg ingen store gevinser.
 

Stormen

Medlem
Jeg snakket med SOL om Ratings; de la ned Ratings fordi de ikke fikk den effekten de hadde ønsket - og de samarbeidsavtalene de hadde planlagt.

Planen var at Ratings skulle inn på ALLE norske nettsider; spesiellt de litt større. Det klarte de aldri; de klarte bare å samle 7-800 siter, og de aller fleste var svært små. Samtidig forsøkte de å få avtaler med hostingselskaper som f.eks Start.no, Nextgentel og lignende, om at Ratings default skulle inn på alle accounts - men heller ikke dette gikk helt som det skulle.

Derfor bestemte de seg visstnok for å "gi bort" hele prosjektet til selskapet som alltid hadde levert teknologien, Ratix.no. Som nå altså driver lista videre :)
 

Tonny Kluften

Administrator
... Samtidig forsøkte de å få avtaler med hostingselskaper som f.eks Start.no, Nextgentel og lignende, om at Ratings default skulle inn på alle accounts - men heller ikke dette gikk helt som det skulle. ...

Det var bra ikke det gikk. Det hadde vært for drøyt om nextgentel skulle være nødt til å presse inn et ratingsbanner på hver eneste private nettside.
 
Topp