Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Re:member kutter lead pris til 1kr!

sKrud

Meget sliten student
Regner med de fleste har fått denne i dag:

Nedjustering av tariffer.

Kjære affiliate,


Re:member sitt affiliateprogram har i 2008 opplevd stor vekst, en trend som ser ut til å fortsette.
Men, i lys av de siste måneders verdensomspennende finanskriser som har preget nyhetsbildet ser
Re:member det som nødvendig å gjøre vurderinger rundt lønnsomhet på nyere leads. Re:member ser det
derfor som en nødvendighet å redusere sine kostnader inntil en ordentlig analyse og evaluering er
foretatt. Re:member gjør regning med at man vil klare å gjennomføre denne evalueringen innen
utgangen av året, og at justeringen av tariffer må sees på som en midlertidig løsning inntil endelig
beslutning rundt programmets videre utforming er blitt tatt. Vi håper med dette at våre gode
affiliates avventer situasjonen og fortsetter sitt gode arbeid inntil endelige beslutninger er blitt
tatt. Re:member gjør regning med en oppjustering av tariffene tidlig neste år, men kan på nåværende
tidspunkt ikke gi løfter om hvordan strukturen vil se ut eller hvilke nivåer de vil ligge på.

Du vil bli informert så snart endelige beslutninger tas. Vi beklager de eventuelle problemer dette
vil medføre, men understreker at vi fortsatt er optimistiske i forhold til affiliateprogrammet i
tiden fremover.

Alle provisjoner vil under evalueringsfasen jevnt over bli redusert ned til 1,- per Lead/iLead

Med Vennlig Hilsen Re:member

ikke nok med at finanskrisen spiser frykelig av mine oppsparte middler, men nå også av mine inntekter...:/
 

picxx

Well-Known Member
Joda, fikk denne.
Spørsmålet mitt vil jo være om de kommer til å etterbetale noe etter at de har tatt "beslutning" om hvilke priser de skal legge seg på?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er rett og slett dårlig forretningsførsel av Tradedoubler! EN krone er jo det samme som gratis i denne forbindelse!

Jeg håper Tradedoubler er voksne nok til å kommentere i denne tråden, eventuelt permittere programmet inntil videre! Og, varsle alle om at dette er gjort!
 

Tonny Kluften

Administrator
Samme her. Hvis remember vil gi alle leadsa sine fra meg til cresco så blir det slik.

Det blir nok mange som går fra remember nå som ikke kommer tilbake.

Men det kan også være at remember ikke har penger til å betale mere, at de er blakke. De sier at de har tro på TD annonser i fremtiden. Tror ikke man skal stole på noen innen finans som sier at de har tro på fremtiden akkurat nå...
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
seriøst? 1 krone på noe sånt? det er jo totalt på tryne. Ser at "finanskrisen" rammer ganske mangen ja. Hvordan er inntekten ellers nå i "finanskrisen".. like mye som før? eller vesentlig mindre ?
 

Joakim@TD

Medlem
Re:member og TradeDoubler

Hei,

Vi i TradeDoubler synes det hele er svært beklagelig. Selv om avgjørelsen og utførelsen av denne er i henhold til alle avtaleverk for både affiliates og annonsør så er det ikke slik tradeDoubler ønsker at affiliates skal bli behandlet.

At provisjonen ble satt til null kroner fremfor å for eksempel avslutte programmet var basert på at endringen kun er ment å være midlertidig, og så kort som mulig. Suspendering av programmet, eller å avslutte det fullstendig, har også sine negativer for affiliates når endringene gis på et så kort varsel. Ved suspendering vil annonsene likevel vises og salgene genereres, men ingen statistikker vil bli tilgjengelig for noen – heller ikke affiliates. Om programmet skulle avsluttes for siden å starte opp igjen ville affiliates som ikke hadde fått tid til å bytte til andre programmer fått blanke annonsevisninger. Videre så måtte affiliates ha søkt seg til programmet på nytt når programmet gikk live igjen.

I lys av at man ikke har grunn til å tvile på Re:member sin intensjon om å få programmet på beina igjen så fort som mulig, anså man at forslaget om 1,- var det minst ille av alle ondene. Affiliates som ønsker det har mulighet til å bytte til andre programmer, mens andre affiliates som ønsker å se an situasjonen har mulighet til dette og fortsatt ha tilgang til data og annonsevisninger uten behov for å gjøre endringer. Annonsørene på sin side vil fortsatt få tilgang til data til å kunne gjennomføre analyser knyttet til å få programmet opp å gå igjen. På lik linje med affiliates som har valgt å fortsette slipper også annonsøren å starte fra bar bakke når programmet skal opp igjen. Det er ikke til å stikke under en stol at annonsøren vil nyte godt av alle annonsevisningene de får til 1,- per registrering – dette er de fullt ut klar over. Det må derfor være opp til hver enkelt affiliate å avgjøre om dette er noe de ønsker å innvilge dem eller ikke. Det som derimot kan sies er at Re:member sin beslutning ikke hadde som målsetting å skaffe gratis eksponering, trafikk eller registreringer.

Det må understrekes at Re:member sin beslutning er tatt ut i fra et sammensatt problem. Programmet har gått svært bra hvis man skal se på antall registreringer som har kommet inn, eksplosjonsartet vekst faktisk. Derimot så byr dette på enkelte problemer. For det første har man sett en sterk vekst i antall kredittkortsøkere som får avslag. For det andre så tar det lang tid før en kunde blir lønnsom. På toppen av det hele har man uro i forhold til hva finanskrisen vil medbringe. Slår man alle disse tingene sammen har man grunn til uro om man ikke kjenner tallene godt nok. Det må derfor gjennomføres en nøye utvurdering av kvaliteten på registreringene som har kommet inn for å finne ut av hva avslagsprosenten er i ulike kanaler og hvor i kanalene skoen trykker. Vi mistenker at et fåtall affiliates forringer tallene mye, men også at det kan være en generell negativ utvikling i markedet i sin helhet. Det å komme til bunns i dette tar noe tid, men er noe det jobbes på spreng med. Hva funnene vil være er det ingen som vet, men vi er optimistiske i forhold til effektiviteten til våre affiliates.

Spørsmål knyttet til hvor vidt tradeDoubler burde la Re:member få lov til å gjøre dette eller ikke bør baseres ut i fra de faktiske realiteter og konstruktive løsninger. Re:member har vært en god kunde av TradeDoubler så vel som affiliates i mange år. Annonsøren har satset seriøst, ærlig og redelig på programmet siden oppstart. Affiliates så vel som TradeDoubler har tjent gode forutsigbare penger på dette . Vi har ingen grunn til å spekulere i andre motiver eller skjulte agendaer – Re:member sitt problem synes genuint og prekært, og det ville være å sage over egen gren å søke å gjøre det umulig for dem å løse dette. Selv om vi misliker situasjonen like mye som dere så har TradeDoubler valgt å legge eventuell tvil tilside og hjelpe annonsøren over en kneik slik at vi alle kan tjene penger sammen så fort som mulig. Husk at TradeDoubler heller ikke tjener penger på at dere benytter deres plasseringer til programmer som gir 1,- per registrering. Om noen ledd skal tjene penger i dette systemet så må alle ledd vite at de tjener penger, også Re.member, vi må derfor gjøre det vi kan for å bistå til å gjøre dette til en realitet. Re:member er sannsynligvis en god partner for oss i fremtiden også.

Hvordan det endelige utfallet vil se ut gjenstår å se. Hver enkelt må selv vurdere den risiko som er befattet med å se an situasjonen.

Mvh TradeDoubler Norge
 

Msites Ltd

Livsnyter
Forklaringen er jo forsåvidt grei, men det unnskylder jo ikke den handlingen som er gjort! For dette kan umulig ha kommet "som julekvelden på kjerringa"!?!

Det er jo et par spørsmål som dukker opp som ganske aktuelle i forbindelse med dette.

1. Blir det ikke generert jevnlige rapporter for annonsørene?

2. Blir ikke disse rapportene evaluert i et samarbeid mellom TD og kunden?

3. I og med at dette er et lønnsomt program for annonsøren, ville det ikke vært mer "fair" å redusere provisjonen med eksempelvis 50%?

Dette er jo en meget spesiell situasjon. Selv om jeg hadde en kunde gjennom lang tid ville jeg nok ikke gitt han GRATIS annonseplass - noe jeg ikke tror noen andre i bransjen ville gjort heller! Så jeg kan ikke helt forstå måten dere har løst dette på med grunnlag i den informasjonen som er tilgjengelig pr dd!
 

Fredrik

Medlem
Dersom de har vært kunde i mange år vil det jo foreligge EKSTREMT mye statistikk. Men nå plutselig har man funnet ut at man ikke vet noen ting og ønsker å kjøre en test fremover??? Det sier meg følgende: Enten er forklaring bare tull. Eller de har ingen som klarer å regne for seg.
 

Ole

Medlem
Jeg synes dette er en helt grei løsning. De som ikke vil vise annonsene kan jo bare fjerne dem så lenge provisjonen er lav - verre er det ikke.
 
Topp